Silnik Opel 2.0 CDTI BiTurbo o mocy 210KM to nowa konstrukcja Opla wykonana przy współpracy inżynierów z Turynu i Rüsselsheim oraz z Ameryki Północnej. Silnik należy do rodziny Large Diesel Engine i jest produkowany w Kaiserslautern. Dostępny od 2017 roku w topowej wersji modelu Insignia B. Wyposażony jest w dwie turbosprężarki (sekwencyjne turbodoładowanie ) z 8-biegową automatyczną skrzynią i napędem na wszystkie koła. Silnik charakteryzuje się bardzo wysokim momentem obrotowym 480Nm dostępny od 1500br/min, oraz bardzo niskim poziomem spalania.
Insygnia średni spala niespełna 6.9l ropy a do pierwszej setki przyspiesza w 7.9 s z maksymalną prędkością 233km/h !!!Jednostka spełnia najostrzejsze normy spalania Euro6 przez zastosowanie systemu SRC z roztworem Adblue oraz filtra cząstek stałych DPF . Po za spełnieniem rygorystycznych norm konstruktorzy postawili sobie za zadanie skonstruowanie jednostki o bardzo wysokiej kulturze pracy przy jednakowym obniżeniu hałasu i bardzo cichej pracy w różnych warunkach użytkowani. Konsekwencja tego jest nowoczesna konstrukcja oraz innowacyjne rozwiązania takie jak aluminiowa głowica cylindrów, specjalnych mocowań uszczelek oraz plastikowej obudowy rozrządu.
Wszystkie te zabiegi przekładają się na tłumienie hałasu. Natomiast w układzie EGR dodatkowo dodano chłodnicę ze stali nierdzewnej która odpowiada za chłodzenie. Bardzo zaawansowany technologicznie układ wtryskowy który ma odpowiadać za osiągi i niski poziom spalania zaprojektowano specjalną komorę spalania oraz nowy system wtrysku, (ciśnienie 2000 bar i do 10 wtrysków na jeden cykl ). Konstrukcja pod względem wymogów oraz innowacji jest wykonana na najwyższych standardach a co za tym idzie jej osiągi oraz kultura praca stoją na bardzo wysokim poziomie a spalanie zostało zredukowane do minimum.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
SRC- układ selektywnej redukcji katalitycznej -BlueInjection Norma spalin Euro6
To system który odpowiada za oczyszczania spalin usuwający tlenki azotu. Specjalny roztwór AdBlue w minimalnej ilości jest wtryskiwany do strumienia spalin między filtrem cząstek stałych (DPF) a katalizatorem SCR który zmienia się w amoniak i dostaje się do katalizatora SRC . W późniejszej fazie mieszanki zmienia się w azot oraz parę wodną.
AdBlue- płyn dostępny w serwisach oraz stacjach paliw, co jakiś czas trzeba go uzupełniać przez dolewkę (spust koło korka wlewu)
Średnia (głosów: 1) | (10.0) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 10.0/10 |