Opel

Silnik Opel 1.6 CDTI 16V 90KM A16FDL

9035
Silnik Opel 1.6 CDTI 16V 90KM A16FDL

Silniki Opel CDTI od Fiata są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Chevrolet

Silnik Opel 1.6 CDTI  o mocy 90KM to nowoczesna  konstrukcja  koncernu Fiat o logotypie Multijet montowana w Alfa Romeo, Fiat, Lancia, Suzuki oraz w Oplu. Od 2012 roku miała zastosowanie w Oplu Combo D. Budowa oparta jest na bloku żeliwnym z dwoma wałkami rozrządu napędzanymi paskiem zębatym. Porównując ją do poprzednika postawiono na poprawę osiągów, niższe spalanie oraz zmniejszenie emisji spalin.



Jednostka 4-cylindrowa, posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail II generacji. Jest to silnik o stosunkowo prostej konstrukcji i nie sprawiający większych problemów w ewentualnych naprawach. Wersja  90KM  współpracują z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek sterowaną elektronicznie. Bezsprzecznie jej największą zaletą są niższe koszta obsługi.Co do awaryjności tej odmiany można powiedzieć że jest niska poziomie pod warunkiem odpowiedniego użytkowania, do najbardziej uciążliwych usterek dochodzi przeważnie przy przebiegu 150-200 tys. Problem może dotyczyć zaworu EGR oraz problemu z układem chłodzenia-termostatem (dochodzi do wycieku płynu chłodniczego) !!!



Awaryjność tej jednostki jest uzależniona od jej odpowiedniego serwisowania, wiele modeli aut z tym silnikiem pokonują ponad 200tys/km bez żadnych problemów. Wśród kierowców silnik posiada dobrą opinię chwalony jest za przyzwoitą kulturę pracy, elastyczność oraz niskie spalanie. Po stronie minusów trzeba zapisać słabszą dynamikę spowodowaną mniejszą mocą oraz zastosowaniem turbosprężarki o stałej geometrii łopatek. Zdecydowanie jednostka polecany do użytkowania w ruchu miejskim gdzie pojemność oraz moc jest w zupełności wystarczająca.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • niski poziom spalania
  • dobra elastyczność
  • trwały osprzęt

Wady

  • słaba dynamika
  • awarie EGR

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 120.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.6 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (8.7)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 7.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
50%
0%
0%
50%
0%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

18.03.2018 Adam
(8.7)
Opinia: Silnik bardzo dobry cichy elastyczny i dosyć dynamiczny jednak do Opla Combo zdecydowanie za słaby.Pytanie czy bym go kupił jeszcze raz ? Pewnie tak ale nie w Combo tylko w Astrze .Spalanie średnie do 100km/h jest na poziomie 6.8 l na trasie do 120km/h 5.5
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: Opel Combo D
  • Rocznik / Przebieg: 2012r 137.000km
  • Spalanie: 6.8 l/100km
Polecam