Silnik Opel 1.6 CDTI o mocy 105KM to nowoczesna konstrukcja koncernu Fiat o logotypie Multijet montowana w samochodach Alfa Romeo, Fiat, Lancia, Suzuki oraz Opel. Od 2012 roku miała zastosowanie w Oplu Combo D. Budowa oparta na bloku żeliwnym z dwoma wałkami rozrządu napędzanymi paskiem zębatym. Jednostka 4 cylindrowa posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail II generacji firmy Bosch. Konstrukcja silnika sprawdzona prosta i nie sprawiająca większych problemów w ewentualnych naprawach .
Jednostka współpracuje z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek sterowaną elektronicznie. Bezsprzecznie jej największą zaletą są niższe koszta obsługi oraz stosunkowo prosta budowa. Występowały dwie odmiany tego silnika jedna spełniała normy spalin Euro 4 i nie posiadała DPF-u druga spełniająca normy spalin Euro 5 miała montowany seryjnie filtr DPF !!! Jednak w modelach Opla produkowanych po 2010 roku był stosowany seryjnie.Rozwiązanie z montażem filtra DPF tuż za turbosprężarke jest bardzo dobre i funkcjonalne , chodzi o to aby osiągnąć maksymalną temperaturę do wypalenia się sadzy.
Dodatkowo trzeba wspomnieć że filtr jest całkowicie bezobsługowy bez konieczności dodawania jakichkolwiek płynów, jak to miało miejsce przy innych filtrach/FAP/DPF.. W razie zapchania dozowana jest automatycznie większa dawka paliwa do jego wypalanie . Można powiedzieć że tu DPF nie sprawia większych problemów . Silnik charakteryzuje się dobrą dynamiką niskim spalaniem , niezła kulturą pracy oraz małą awaryjnością
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Przeczytaj opinie o silniku o 1.6 JTD/Multijet !!! są to te same jednostki .
Średnia (głosów: 3) | (8.4) |
Trwałość | 8.3/10 |
Utrzymanie | 7.7/10 |
Dynamika | 9.3/10 |