Opel

Silnik Opel 2.0 CDTI 16V 110KM A20DTL

16233
Silnik Opel 2.0 CDTI 16V 110KM A20DTL

Silniki Opel CDTI od Fiata są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Chevrolet

Silnik Opel 2.0 CDTI A20DTL o mocy 110KM występuje w samochodach Opel Zafira oraz Insignia. Jednostka całkowicie opracowana przez Fiata (2.0 Multijet). Silnik seryjnie współpracuje z filtrem cząstek stałych DPF i posiada elektrycznie sterowany zawór EGR. W odróżnieniu od starszych konstrukcji w silniku zastosowano turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek. Po za nowatorskimi rozwiązaniami konstruktorzy postawili na niezawodność, wyeliminowali najbardziej uciążliwe usterki trapiące wcześniejsze modele.



Przez to silnik stał się jednym z najmniej awaryjnych jednostek na rynku.. Niestety nie wszystkie podzespoły udało się w 100 % udoskonalić i wyeliminować ich awaryjność. Do najbardziej awaryjnych części trzeba zaliczyć  filtra cząstek stałych DPF oraz sprzęgła dwmumasowego do ich usterek dochodzi przeważnie przy przebiegach 150-200 tys/km. Pamiętamy że przy jeździe miejskiej wcześnie czy później dochodzi do jego zapchania filtra DPF co wiąże się z poważnymi problemami.



Jednak awaryjność tej jednostki jest uzależniona od jej odpowiedniego serwisowania, wiele modeli aut z tym silnikiem pokonują ponad 200tys/km bez żadnych problemów. Wśród kierowców silnik posiada dobrą opinię chwalony jest za wysoką kulturę pracy, elastyczność oraz niskie spalanie Aczkolwiek trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie i naszpikowane elektroniką która czasami lubi szwankować a wtedy koszty ich naprawy są bardzo wysokie.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka napędowa
  • trwały układ wtryskowy
  • dobra dynamika i elstyczność

Wady

  • awarie EGR
  • kosztowny serwis
  • seryjnie montowany DPF
  • niskiej trwałości koło dwumasowe

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 140.000 Km lub 5 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok

Oznaczenia silnika
A20DTC -2.0 CDTI 16V 81kw/110KM – ASTRA, INSIGNIA

A20DTL -2.0 CDTI 16V 81kw/110KM – ZAFIRA C
A20DTJ- 2.0 CDTI 16V 96kw/131KM – INSIGNIA
A20DT-2.0 CDTI 16V 96kw/131KM – ZAFIRA C
A20DTH -2.0 CDTI 16V 121kw/165KM -ZAFIRA C
A20DTR -2.0 CDTI 16V 195KM – INSIGNIA (biturbo).

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (2.7)
Trwałość 6.0/10
Utrzymanie 1.0/10
Dynamika 1.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 1

Najbardziej awaryjna część

0%
20%
20%
20%
20%
20%
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

10.07.2016 Bogdan
(2.7)
Opinia: "witam moze ktos podpowie czy jest mozliwosc zamiany silnika 110KM na 160KM lub 130KM bo moj zatarl sie pojawilo sie zonie komunikat o niskim cisnieniu oleju i po silniku "
  • 6.0/10
  • 1.0/10
  • 1.0/10
  • Silnik: 110
  • Rocznik / Przebieg: 200000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Odradzam