Opel

Silnik Opel 2.0 CDTI 16V ecoFLEX 140KM A20DTE

23457
Silnik Opel 2.0 CDTI 16V ecoFLEX 140KM A20DTE

Silniki Opel CDTI od Fiata są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Chevrolet

Silnik Opel 2.0 CDTI o mocy 140KM to odmiana stosowana w latach 2012-2015. Jest to konstrukcja Fiata, która została została oparta na sprawdzonej konstrukcji 1.9 MultiJet w której wykorzystano najnowsze technologie. Jednostka przeszła szereg modyfikacji które pozwoliły spełnić rygorystyczne normy spalin Euro5. Silnik seryjnie współpracuje z filtrem cząstek stałych DPF i posiada elektrycznie sterowany zawór EGR. W silniku zastosowano turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek z.



Po za nowatorskimi rozwiązaniami konstruktorzy postawili na niezawodność, wyeliminowali najbardziej uciążliwe usterki trapiące wcześniejsze modele. Przez to silnik stał się jednym z najmniej awaryjnych jednostek na rynku. Niestety nie wszystkie podzespoły udało się w 100 % udoskonalić i wyeliminować ich awaryjność. Do najbardziej awaryjnych części trzeba zaliczyć  filtra cząstek stałych DPF oraz sprzęgła dwmumasowego do ich usterek dochodzi przeważnie przy przebiegach 150-200 tys/km. Pamiętamy że przy jeździe miejskiej wcześnie czy później dochodzi do jego zapchania filtra DPF co wiąże się z poważnymi problemami.



Jednak awaryjność tej jednostki jest uzależniona od jej odpowiedniego serwisowania, wiele modeli aut z tym silnikiem pokonują ponad 200tys/km bez żadnych problemów. Wśród kierowców silnik posiada dobrą opinię chwalony jest za wysoką kulturę pracy, elastyczność oraz niskie spalanie Aczkolwiek trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie i naszpikowane elektroniką która czasami lubi szwankować a wtedy koszty ich naprawy są bardzo wysokie.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka napędowa
  • trwały układ wtryskowy
  • dobra kultura pracy
  • dobra dynamika

Wady

  • awarie koła dwumasowego
  • awarie filtra DPF-jazda miejska

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: A20DTE
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 150.000 km /lub 10 Lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po co 30.000 km lub 1 rok

Rozrząd !!!
Serwis zaleca wymianę przy 150.000km lub 10 lat , niestety jest to zbyt długi okres . Zdarzają się przypadki że pasek przy tym przebiegu jest bardzo zniszczony i popękany co może doprowadzić do jego zerwania a co za tym idzie do poważnej i kosztownej usterki . Lepiej zmniejszyć przebieg do MAX 120 tys co zminimalizuje  ryzyko kosztownej naprawy .
Koszt wymiany rozrządu w ASO około 900zł plus pompa wody

Silnik 2.0 CDTI 195KM BiTurbo -wyposażony seryjne w dwie Turbosprężarki

Oznaczenia silnika
A20DTC -2.0 CDTI 16V 81kw/110KM – ASTRA, INSIGNIA

A20DTL -2.0 CDTI 16V 81kw/110KM – ZAFIRA C
A20DTJ- 2.0 CDTI 16V 96kw/131KM – INSIGNIA
A20DT-2.0 CDTI 16V 96kw/131KM – ZAFIRA C
A20DTH -2.0 CDTI 16V 121kw/165KM -ZAFIRA C
A20DTR -2.0 CDTI 16V 195KM – INSIGNIA (biturbo).

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (9.0)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

11%
17%
17%
44%
6%
6%
Suma głosów: 18

Opinie użytkowników

19.04.2024 Insignia kombi 2,0 cdti
(9.0)
Opinia: Insignia 2,0 cdti 140km kod dte autem jeżdżę 2 lata przebieg mam już 309 tys i jestem pozytywnie zaskoczony, auto dynamiczne przy niskim spalaniu u mnie jest to 6,5 a noga ciężka nawet bardzo, ogólne użytkowanie auta na plus
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Bezawaryjnośc, niskie spalanie, komfort, układ jeszdny
Wady: Trochę wąski i niski bagażnik w kombi
  • Silnik: 2,0 cdti kod dte
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 309000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
13.06.2019 Insignia 2014 FL Edition
(0.0)
Opinia: Oszczedny, malo awaryjny silnik, ktory odwdziecza sie bezawaryjna praca, jesli sie o niego dba (oleje i filtry co 15 tys. km). Maly minus za kulture pracy jak w "traktorze" :)
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • Silnik: 140KM A20DTE
  • Rocznik / Przebieg: 2014/250000
  • Spalanie: 5.7 l/100km
Polecam
30.12.2018 Insignia
(0.0)
Opinia: Jednostka trwała, na liczniku 230000 i nic się nie dzieje. Standardowe przypadłości czyli delikatnie zapocona rura turbo poza tym nic więcej
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • Silnik: DTE
  • Rocznik / Przebieg: 2014
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam