Popularne na rynku

Silnik PSA 1.5 BlueHDi 16V 102KM DV5RD

39303
Kategoria: Silniki PSA BlueHDi
Silnik PSA 1.5 BlueHDi 16V 102KM DV5RD

Silniki PSA BlueHDi są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Opel

Silnik PSA 1.5 BlueHDI o mocy 102KM wszedł do produkcji w roku 2018 i  zasilał szereg modeli koncernu PSA Citroen/Peugeot

Jest to najnowsza konstrukcja PSA która zastąpiła wysłużoną jednostkę  1.6 HDI .  W ofercie znajdziemy dwie opcje – ze skrzynią 6-biegową manualną oraz 8-biegowym automatem. Jak przystało na nowoczesny silnik diesla spełnia on najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6.2 ( został przygotowany do najnowszych norm  jakie zostaną wprowadzone) co stawia go w czołówce silników wysokoprężnych najmniej emitujących CO2/ 96g/km.



Aby można było spełnić takie normy w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania. BlueHDi to technologia która ma za zadanie zminimalizować emisję spalin do minimum. Odpowiadają za to katalizator, filtr cząstek stałych FAP oraz system SRC. Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenia emisji spalin NOx  do 90%.Te zabiegi umożliwiają regenerację filtra cząstek stałych w niższych temperaturach. Aby system działał niezbędny jest do tego specjalny preparat AdBlue. Silnik charakteryzuje się bardzo dobra dynamiką wysoką kultura pracy oraz niskim poziomem spalania.

Awarie

Niestety zdarzają się dosyć poważne awarie,takie jak pękający łańcuszek spinający wałki rozrządu !!! Sam rozrząd jest oparty na pasku jednak wraz z nim występuje również dosyć problematyczny łańcuszek.Interwał wymiany przypada na przebieg 150 tys/lub 6 lat niestety często dochodzi do awarii wspomnianego łańcuszka i to już przy przebiegach 50 tys/km !!!



Warto zwracać uwagę na prace rozrządu gdy tylko usłyszymy jakiś hałas natychmiast trzeba udać się do serwisu.Trzeba nadmienić że koszt wymiany kompletnego rozrządu czyli paska,pompy,napinacza oraz łańcuszka nie należy do tanich a jego wymiana jest dosyć skomplikowana .Kolejną przypadłością jaką zgłaszają użytkownicy to wycieki spod pokrywy zaworów, producent nie zastosował uszczelki a jedynie pastę uszczelniającą. Kolejną przypadłością tej jednostki jest problematyczny układ Adblue a dokładnie jego czujnik który często ulega awarii.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • spełnia normy spalin Euro6

Wady

  • zdarzają się pęknięcia łańcuszka spinającego wałki rozrządu !
  • wycieki oleju z pod pokrywy zaworów
  • awaryjny czujnik Nox
  • problematyczny czynnik Adblue

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DV5RD
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 150.000 km lub 6 lat/ dodatkowo występuje łańcuszek spinający właki rozrządu
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje AdBlue
  • Silnik spełnia normę spalin EURO6
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: Total Quarts 5W-30, wymiana po po 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 13) (6.0)
Trwałość 4.8/10
Utrzymanie 6.5/10
Dynamika 7.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 8 5

Najbardziej awaryjna część

13%
28%
20%
13%
13%
15%
Suma głosów: 40

Opinie użytkowników

05.10.2024 Toyota Proace
(6.7)
Opinia: Witam, posiadam Toyotę Proace z silnikiem 1.5 D4D (Hdi) DV5RD, samochód zakupiłem do firmy jako nowy, silnik spisuje się dobrze, ma bardzo fajny przebieg momentu obrotowego, przyspiesza bardzo płynnie, spalanie jak na masę pojazdu ok 1800kg, bardzo przyzwoite, miasto 7l, trasa 130-140km/h 6,5l, cykl
  • 6.0/10
  • 7.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Niskie spalanie Elastycznosc
Wady: Hałasujący pasek rozrządu Problemy z pływakiem Adblue
  • Silnik: 102 DV5RD
  • Rocznik: 2022
  • Przebieg: 214000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
30.05.2024 c-eelysee
(6.0)
Opinia: Nie polecam. C-elysee 2020r z 57 000 przebiegu, wali olejem z pod pokrywy zaworow, usterka ukladu chłodzenia adblue a potem usterka systemu oczyszczania adblue.
  • 4.0/10
  • 6.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Male spalanie
Wady: Niska trwałość
  • Silnik: 1.5 100KM
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 57000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Odradzam
12.03.2024 Peugeot 208 ll1.5 hdi
(8.0)
Opinia: Jak narazie odpukać silnik pracuje bez zbędnych problemów. Przy 80000 musiałem zrobić serwis adblue gdyż wyskoczył błąd i na wskaźniku wyświetliło się że mogę przejechać 2000km.
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Niskie spalanie , dobra elastyczność.
Wady: Jak do tej pory brak.
  • Silnik: 102
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 85000
  • Spalanie: 4.6 l/100km
Polecam
24.01.2024 Berlingo van
(3.0)
Opinia: Obecnie ma 92tys. km. Przy 80tys km słychać było już łańcuch rozrządu. Wymieniony kompletny rozrzaď łącznie z wałkami itd. W firmie jest kilka takich aut i prawie w każdym padł wtrysk adblue. W okolicach 100tys pada także wiązka instalacji elektr. Zużywa 2x więcej adblue niż 1.6hdi
  • 1.0/10
  • 3.0/10
  • 5.0/10
Zalety: Niskie zużycie ON przy wadze 1,6t ~ 5,4l. w ruchu miejskim jednak na autostradzie to już wir w baku 140km/h 8~10l.
Wady: Wadliwy rozrząd i wtrysk adblue. Niedogrzany silnik w niskich temperaturach w ruchu miejskim. Wysokie zużycie ON powyżej 110km/h
  • Silnik: 102KM
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 92000
  • Spalanie: 5.4 l/100km
Odradzam
21.01.2024 Berlingo 3 gen
(4.7)
Opinia: Drugi raz nie kupiłbym tego modelu auta! Starsze modele, które posiadam są nie do zajechania.
  • 2.0/10
  • 2.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Niestety żadnych.
Wady: Elektronika, czujnik pasa ruchu, skrzypiące i nie trwałe plastiki, ubytki płynu chłodniczego, niewygodne przednie siedzenia.
  • Silnik: 102
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 55000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Odradzam