Silnik PSA 2.0 Blue HDi 16V o mocy 180KM należy do rodziny silników wprowadzonych przez koncern PSA na rynek w 2013 roku. Jednostka współpracuje automatyczną skrzynią EAT6. Silnik o mocy 180KM BlueHDi charakteryzuje się świetnymi osiągami, wysoką kulturą pracy oraz bardzo dobrą elastycznością. Jest to najnowocześniejsza jednostka wysokoprężna spełniająca bardzo rygorystyczne normy spalin Euro 6. Aby można było spełnić takie normy w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania. BlueHDi to technologia która ma za zadanie zminimalizować emisję spalin do minimum.
Odpowiadają za to katalizator, filtr cząstek stałych FAP oraz system SRC. Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenia emisji spalin NOx do 90%.Te zabiegi umożliwiają regenerację filtra cząstek stałych w niższych temperaturach. Aby system działał niezbędny jest do tego specjalny preparat AdBlue. Jest to bardzo kontrowersyjne rozwiązanie ponieważ użytkownicy muszą na bieżąco kontrolować jego stan. Specjalny zbiornik o pojemności 17L jest umieszczony w części bagażowej samochodu lub przy korku paliwa uzupełnianie jego wykonywane jest przez specjalny wlew.
Dodatek wystarcza na około 20 tys/km trzeba jednak uważać aby go nie zabrakło ponieważ wiąże się to z problemem uruchomienia auta a w najgorszej opcji uszkodzeniem SRC. Jeżeli na czas nie zareagujemy na kontrolkę która informuje o uzupełnieni dodatku to podczas jazdy silnik może przejść w tryb awaryjny a po jego zatrzymaniu już nie odpalimy auta. Co za tym idzie musimy udać się do serwisu w celu jego odblokowania. Użytkownicy informują że płyn po niżej temperatury -11stopni może zamrznąć co jest bardzo problematyczne ASO. Po za tym uciążliwym rozwiązaniem silnik 2.0 HDI o mocy 180KM ma więcej plusów jak minusów przede wszystkim jest trwały i mało awaryjny. Największym plusem są bardzo dobre osiągi świetna dynamika i wysoka kultura pracy. Osiągi tej odmiany zaspokoją najbardziej wybredne gusta, osoby szukające mocnej i dynamicznej jednostki będą usatysfakcjonowani
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 7) | (8.6) |
Trwałość | 9.5/10 |
Utrzymanie | 8.7/10 |
Dynamika | 9.0/10 |