Silnik PSA 2.0 e-HDI 16V 150 KM został wprowadzony w 2013r. W odróżnieniu od wersji HDi w jednostce zastosowano szereg zmian które pozwoli zmniejszyć zużycie paliwa o 15 % oraz zminimalizować emisje Co2. Najważniejsze różnice jakie odróżniają wersji HDi od e-HDi to wprowadzenie zaawansowanych systemów:
– Stop & Start z odwracalnym alternatorem drugiej generacji ;
– e-booster umożliwiający natychmiastowe ponowne uruchomienie silnika;
– elektroniczne sterowanie alternatorem, które pozwala na odzyskanie energii, gdy pojazd zwalnia
–skrzynia biegów udoskonalonymi przełożeniami.
Dodatkowo we wszystkich odmianach e-HDi pojazdach zostaną wyposażone w opony o niskim oporze toczenia. W przyszłości 30% silników koncernu PSA na rynku będzie odmianami e-HDI.
Silnik seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych III generacji spełniający najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 5. Nie jest on tak problematyczny ja jego poprzednik a napewno bardziej żywotniejszy niż jego konkurent DPF. Serwis FAP-a został wydłużony do 120tys na uzupełnienie płynu Eolys oraz samej wymiany filtra do 180tysWszystkie te zabiegi wpływają na wysoka kulturę pracy silnika oraz niski poziom spalania. Ale trzeba pamiętać że ewentualna usterka będzie się wiązać z wysokimi kosztami naprawy.
Jednostka charakteryzuje się wysoką kultura pracy świetną dynamiką przy przyzwoitym poziomie spalania. Kierowcy będą usatysfakcjonowani parametrami oraz osiągami które dysponuje jednostka. Awaryjność jest na niskim poziomie wszelkie problematyczne kwestie z wcześniejszych lat produkcji zostały wyeliminowane. Aczkolwiek trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie i naszpikowane elektroniką która czasami lubi szwankować a wtedy koszty ich naprawy sa bardzo wysokie
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 2) | (9.2) |
Trwałość | 9.0/10 |
Utrzymanie | 9.0/10 |
Dynamika | 9.5/10 |