Silnik PSA 1.4 HDi o mocy 54KM z oznaczeniem DV4TD wszedł do produkcji w 2005 r i był stosowany do 2011r. Trzeba nadmienić iż ta odmiana powstała ze względu na pojawienie się bliźniaczych modeli Citroena C1, Peugeota 107 oraz Toyoty Aygo. Silniki wyposażony w system wtrysku bezpośredniego Common Rail realizowany za pomocą wtryskiwaczy firmy Siemens lub Bosch.
Ogromnym plusem tej odmiany jest bark uciążliwego osprzętu,nie znajdziemy tu koła dwumasowgo jak również intercoolera a turbosprężarka jest ze stałą geometrią. Jednostka może pochwalić się bardzo niska awaryjnością a koszty jej eksploatacji są na niskim poziomie. Atutem niewątpliwie jest popularność silnika na rynku a co za tym idzie części oraz serwis są ogólnodostępne w przystępnych cenach.
Do najczęstszych awarii dochodzi przy większych przebiegach oraz nieodpowiednim użytkowaniu. Powodem tego zazwyczaj jest nieterminowe wymiany olejów, filtrów oraz tankowanie złej jakości paliwa. Problem może dotyczyć awarii turbosprężarek, EGR-u oraz lejących wtrysków. Silniki 1.4 HDI o mocy 54KM charakteryzują niskim poziomem spalania na poziomie 4l /100 km jednak kultura pracy oraz dynamika pozostawia wiele do życzenia.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 3) | (8.4) |
Trwałość | 7.0/10 |
Utrzymanie | 9.7/10 |
Dynamika | 8.7/10 |