Silnik PSA 1.6 HDi 8V 92KM FAP DV6D

81968
Silnik PSA 1.6 HDi 8V 92KM FAP DV6D

Silniki PSA HDi / e-HDi są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Fiat

Silnik PSA 1.6 HDI 92 KM o oznaczeniu DV6D zadebiutował w 2010r. Konstrukcja 8-zaworowa, seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych DPF  oraz turbosprężarką o stałej geometrii łopatek z zaworem upustowym. Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail  firmy Bosch z wtryskami elektromagnetycznymi. To ogromna zaleta bowiem w razie ich uszkodzenia jest możliwość regeneracji w przeciwieństwie do wtryskiwaczy piezoelektrycznych.


Popularność tego silnika jest bardzo duża a co za tym idzie większa dostępność części oraz szeroki wachlarz serwisowy. Obecna jednostka została dopracowana praktycznie we wszystkich wariantach i nie sprawia większych problemów pod warunkiem że odpowiednio dbamy o jej serwis. Filtr cząstek stałych również został poprawiony i nie jest tak uciążliwy jak w wersjach poprzednich z przed 2010roku. Silnik w tej odmianie mocy ma dynamikę na średnim poziomie oraz kultura pracy jest przeciętna ale za to ogromnym atutem jest bardzo niski poziom spalania.


Średnie spalanie oscyluje w granicach 5l, a na trasie do prędkości 120km/h spokojnie można osiągnąć wynik 4 l/100km !!! Silnik1.6 HDI ma więcej plusów jak minusów a do największych atutów trzeba zaliczyć spalanie. Co najważniejsze awaryjność jednostki jest na znikomym poziomie, przy regularnym serwisowaniu bez problemu można osiągnąć duże przebiegi w granicach 300. tys/km bez jakichkolwiek napraw.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • niskie koszty użytkowania
  • niski poziom spalania

Wady

  • koszty serwisu
  • obsługa DPF-u

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DV6D
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią z zaworem upostowym
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 180.000km lub 10 lat
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: Total Quarts INEO ECS 5W-30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 15) (9.2)
Trwałość 9.5/10
Utrzymanie 9.5/10
Dynamika 8.4/10
Głosy według opinii użytkowników: 14 1

Najbardziej awaryjna część

3%
4%
2%
4%
80%
8%
Suma głosów: 106

Opinie użytkowników

25.07.2023 308SW t7 lift
(8.0)
Opinia: Polecam na trasy [miasto nie], kupiłem po drugim właścicielu przy przebiegu ok. 230tys.[narzekał na FAP, miasto..], przejechałem 100tys. bez żadnych napraw, średnio dbam, ale olej na pewno systematycznie co 10-15tys. [ zdarzyło się i 20tys.], total ecs. Jesienią-wiosną przy trasach dziennych 2x40km informował o możliwości
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 6.0/10
Zalety: bezawaryjność niskie spalanie [ średnio 5,6 u mnie, ale teraz w mieście koło 7 [lato]]
Wady: słaba dynamika na trasie [ mi jako daily nie przeszkadza, a w mieście dobrze się zbiera] FAP
  • Silnik: 1,6HDI 92KM 9HP
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 330000
  • Spalanie: 5.6 l/100km
Polecam
13.06.2023 Peugeot 308
(8.7)
Opinia: Silnik pancerny. Nie robione dosłownie nic oprócz wymiany oleju/filtrów. Fajnie się zbiera, choć trzeba przyznać, że demonem szybkości nie jest. Po drogach ekspresowych z prędkością do 120km/h jest OK. Powyżej może łapać zadyszkę. Filtr FAP od nowości nic nie robione. Po ostatnim serwisie w ASO
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: -Oszczędny -Trwały -Tani w serwisowaniu
Wady: -Mała moc, choć turbina bardzo pomaga
  • Silnik: 92KM HDi
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 110000
  • Spalanie: 4.7 l/100km
Polecam
03.05.2023 Peugeot 301 I gen.
(9.3)
Opinia: lekkie zwinne auto, mało pali, nie bierze oleju, osprzęt tani. Fap wymiana przy 130tys - czepiali się na przeglądzie, ze nie spełniał norm - okazało się, ze filtr był pęknięty -najprawdopodobniej przez różnice temperatur(rozgrzany filtr - kałuża); wymiana na nowy zamiennik(ok.1100zl vs oryginał 1960zl). wymiana oleju
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: oszczędny dobra dynamika
Wady: fap egr słabe zawieszenie
  • Silnik: 92 dv6d
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 187000
  • Spalanie: 4.7 l/100km
Polecam
22.05.2022 Peugeot 301
(10.0)
Opinia: Przejechałem na tym silniku dokładnie 208 tys km. Auto miałem od nowości , nigdy nie zawiódł i dziś żałuję że sprzedałem. Silniczek trzeba kręcić trochę wyżej i w aucie ponad 1 tony fajnie to jeździ. Olej zmieniałem co 20-25 tys w ASO , raz
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Oszczędny do 90km/h, tani w serwisowaniu, niezawodny,
Wady: Duże spalanie powyżej 140km/h, głośny przy wysokich prędkościach
  • Silnik: 1.6 HDi FAP 92 KM
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 208000
  • Spalanie: 4.7 l/100km
Polecam
30.01.2022 Peugeot 207sw
(9.0)
Opinia: Bardzo oszczędny silnik, w trasie poniżej 4l. Żadnych awarii jak narazie, miedzy wymianami zużywa może z 200ml oleju. Przy odpalaniu w niższych temperaturach nie ma problemu jednak lubi sobie zakopcić na niebiesko.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Niskie spalanie Dość elastyczny Brak drogiego osprzetu Serwisy bardzo dobrze znają ten silnik Duzo zamiennikow
Wady: Przy odpalaniu w nizszych temperaturach lubi zakopcić
  • Silnik: 92km 1,6 hdi
  • Rocznik: 2021
  • Przebieg: 131000
  • Spalanie: 4.0 l/100km
Polecam