Silnik PSA 2.0 HDi 140KM został wprowadzony do produkcji w roku 2008 roku. Była to jednostka 16-zaworowa, zaawansowana technologicznie pod względem osprzętu oraz wtrysku paliwa. Niestety wszystkie wersje tej jednostki zostały wyposażone w Filtr cząstek stałych II generacji. Nie jest on tak problematyczny ja jego poprzednik a napewno bardziej żywotniejszy niż jego konkurent DPF. Serwis FAP-a został wydłużony do 120tys na uzupełnienie płynu Eolys oraz samej wymiany filtra do 180tys.
Typowe usterki tego silnika takie jak awarie dwumasy oraz EGR-u możemy zaobserwować dopiero po przejechaniu 200tys km to dobry wynik. Zdarzają się również problemy z zaworem ciśnienia paliwa w pompie wysokiego ciśnienia-objawy to problem z rozruchem nierówna praca oraz dymienie. Mała awaryjność dotyczy samego układu wtryskowego oraz turbosprężarek. Użytkownicy chwalą sobie długą żywotność tych elementów w tej odmianie która do dziś jest uważana za jedną z najlepszych na rynku. Trzeba nadmienić że od 2009r do produkcji wprowadzono wersje 150KM i 163KM mocno zmodyfikowane.
Reasumując silnik 2.0 HDI w odmianie 140-konnej jest jednostką bardzo trwałą o niskiej awaryjności która bez większych problemów przekroczy przebieg 300 tys/km jakichkolwiek awarii. Jednak wszystko jest uzależnione od jej eksploatacji serwisu wymiany na czas olejów i filtrów oraz tankowania dobrej jakości paliwa. Atutem nie wątpliwie jest popularność silnika na rynku a co za tym idzie części oraz serwis są ogólnodostępne.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
W silnikach 2.0HDI 16V od 2004-Fap II oraz III Generacji wymiana filtra po 180tys a uzupełnienie płynu (Eolys) po 120tys !!!
Średnia (głosów: 8) | (8.2) |
Trwałość | 8.1/10 |
Utrzymanie | 8.0/10 |
Dynamika | 8.4/10 |