Silnik PSA 2.2 HDi 16V 204KM DW12 CTED4

34088
Silnik PSA 2.2 HDi 16V 204KM DW12 CTED4

Silniki PSA HDi / e-HDi są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Fiat

Silnik PSA 2.2 HDi 16V o mocy  204KM jest kolejną odmianą  która weszła do produkcji w 2010 roku. Zmiany jakie wprowadzono w silniku to nowszy układ wtryskowy o ciśnieniu 2000 bar z ośmio-otworowymi wtryskiwaczami oraz turbosprężarkę chłodzona cieczą. W tej odmianie zrezygnowano z dwóch turbosprężarek które były problematyczne. W silniku poprawiono wiele kwestii związanych z awaryjnością z poprzednich lat przez co jednostka oraz jej osprzęt stał się bardzo trwały.


Silnik seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych III generacji spełniający najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 5. Nie jest on tak problematyczny ja jego poprzednik a napewno bardziej żywotniejszy niż jego konkurent DPF. Serwis FAP-a został wydłużony do 120tys na uzupełnienie płynu Eolys oraz samej wymiany filtra do 180tysWszystkie te zabiegi wpływają na wysoka kulturę pracy silnika oraz niski poziom spalania. Ale trzeba pamiętać że ewentualna usterka będzie się wiązać z wysokimi kosztami naprawy.


Jednostka charakteryzuje się wysoką kultura pracy świetną dynamiką przy przyzwoitym poziomie spalania. Kierowcy będą usatysfakcjonowani parametrami oraz osiągami które dysponuje jednostka w tej mocy. Awaryjność jest na niskim poziomie wszelkie problematyczne kwestie z wcześniejszych lat produkcji zostały wyeliminowane. Aczkolwiek trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie i naszpikowane elektroniką która czasami lubi szwankować a wtedy koszty ich naprawy sa bardzo wysokie.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • niska awaryjność
  • świetna dynamika
  • bardzo dobra elastyczność

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • awarie Fap- jazda miejska

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DW12 CTED4
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 5.3 L, typ oleju: Total Quarts INEO ECS 5W-30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok

W 2010 roku kolejna modyfikacja

-podniesiona moc do 204KM
-zmodyfikowany układ wtryskowy
-wrócono do jednej turbiny która jest  chłodzona cieczą

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (8.5)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 8.8/10
Dynamika 9.6/10
Głosy według opinii użytkowników: 6 0

Najbardziej awaryjna część

75%
0%
8%
0%
8%
8%
Suma głosów: 12

Opinie użytkowników

14.01.2022 C5 X7
(10.0)
Opinia: mala uwaga ten silnik ma naped rozrzadu, mieszany. pasek zebaty od walu korbowego do walka rozrzadu od strony wydechu ktory jest polaczony lancuchem do walka strony sacej (lancuch nie dzielony ,przy wymianie duzo pracy przy glowicy lacznie z wyciaganien wtryskiwaczy, kultura pracy bardzo wysoka, przy dynamicznej jezdzie
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: duza dynamika , latwy rozruch w niskich temperaturach,dzieki elektronice nie generuje wibracji, ja kalibruje prace silnika co 30 tys km male zuzycie oleju 0,5 do litra na 10 tys km olej testowany regularnie na zawartosc paliwa -zawartosc znikoma!!
Wady: przy wymianie lancucha miedzy walkami rozrzadu duzo komplikacji-czasochlone i kosztowne uszczelniacze walu korbowego bardzo nietrwale osobiscie uzywam uszczelniaczy starej generacji (z sprezyna ) problem ustal
  • Silnik: 204km/ 4 cylindry z 1 turbina
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 171
  • Spalanie: 10.6 l/100km
Polecam
17.07.2020 Citroen C5 X7
(9.7)
Opinia: Mam Citroena C5 2.2 Hdi 204 konie z 2012 roku od dwóch i pół roku, zrobiłem nim ponad 50 tys. kilometrów, a kupiłem przy przebiegu 168 tys. Przebieg pewny, auto kupiłem krajowe bezpośrednio od pierwszego właściciela i dokładnie sprawdziłem. Jak na razie zero problemów, wtryski
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Dynamika Spalanie Wytrzymałość Bezawaryjność
  • Silnik: HDI 200
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 220000
Polecam
13.02.2020 C5 II
(9.0)
Opinia: To juz druhi C5 2,2 HDI. Zamienilem sedana na kombi. Jako ze zakochalem sie w tym motorze przez dluzszy czas szukalem niewyjeżdzonego auta z tym wlasnie silnikiem. W UK sa one rzadkoscia. Przy pierwszym samochodzie jedynie serwis i paliwo. Zrobilem ok 50 tys km. Jedyna
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Kultura pracy, spalanie, osiagi
Wady: Malo dostepny, drozszy serwis
  • Silnik: 2.2 hdi 204
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 65000
  • Spalanie: 7.4 l/100km
Polecam
18.05.2019 Citroen C5 X7
(0.0)
Opinia: Błąd w opisie silnika - silnik posiada pasek rozrządu, natomiast to wałki rozrządu są spięte łańcuchem. Właśnie ze względu na łańcuch oraz jego napinacz, należy pilnować wymian oleju (15-20k max). Poza tym zrezygnowano również z przepustnic na dolocie które były wysterowywane w zależności od
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • Silnik: DW12C
  • Rocznik / Przebieg: 2013/180000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam
07.08.2018 Pawel
(6.0)
Opinia: Powiem wam tak: Jakieś sześć lat temu kupiłem sobie C5 z silnikiem 2.0 hdi i do dnia dzisiejszego zaraziłem skutecznie co najmniej 10 osób z mojego otoczenia tym modelem i jak do tej pory nikt nie miał do mnie pretensji o to że namówiem
  • 0.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Citroen C5
  • Rocznik / Przebieg: 2014/40500
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam