Silnik Renault 1.9 d 8V jest jednostka wysokoprężna, wolnossąca z wtryskiem pośrednim realizowanym za pomocą pompy wtryskowej Lucas Epic. Generowana moc to 64KM przy 120Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik znalazł zastosowanie min. w Renault Kangoo oraz Renault Megane. Jest to jedna z najprostszych jednostek wysokoprężnych. Brak tutaj turbosprężarki czy koła dwumasowego. Jeśli chodzi o dynamikę oraz przyśpieszenie ciężko używać tych dwóch pojęć w przypadku tego silnika.
Przykładowo Renault Kangoo 1.9 D pierwszą setkę osiąga po około 20 sekundach. W porównaniu do nowoczesnych jednostek wysokoprężnych wynik taki można potraktować w granicach żartu. Jeśli jednak nie zależy nam na osiągach, a tylko na przemieszczaniu się z punktu A do punktu B, silnik jak najbardziej zda egzamin. Kolejnym minusem jest jego głośna praca, dobiegająca do wnętrza pojazdu. Jednak największym problemem tej jednostki są awarie pompy wtryskowej Lucas Epic, jest to pompa która często daje się we znaki użytkowniką aut z tym silnikiem. Plusem jest to że możemy pop niewielkich problemach zamienić ją na dosyć trwałą i bardziej znaną pompę Bosch.
Poziomy spalania są na bardzo satysfakcjonującym poziomie mieszczą się średnio w granicach 6.0L na 100km. W przypadku jakiejkolwiek awarii silnika, usterka jest łatwa do regeneracji, a poniesione koszta niskie. Również części zamienne są ogólnie dostępne na rynku wtórnym. Reasumując silnik 1.9D jest to prosta nieco przestarzała konstrukcja, która nie grzeszy kulturą pracy. Z drugiej jednak strony nieskomplikowanie technologicznie gwarantuje szybką i tanią naprawę.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: pośredni
Pośredni pompa wtryskowa
Możliwość zamiany pompy Lucas Epic na pompę wtryskową Boscha
Średnia (głosów: 7) | (8.0) |
Trwałość | 8.6/10 |
Utrzymanie | 8.9/10 |
Dynamika | 6.4/10 |