Popularne na rynku

Silnik Renault 1.9 dTi 8V 98KM F9Q

63885
Silnik Renault 1.9 dTi 8V 98KM F9Q

Silniki Renault d / dT / dTi są stosowane w samochodach marki

  • Renault
  • Mitsubishi

Silnik Renault 1.9 DTI z oznaczeniem F9Q o mocy 98KM zadebiutował w roku 1997 w modelu Renault Megane . Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy pompy wtryskowej-rotacyjnej i mechanicznych wtryskiwaczy . Trzeba nadmienić że układ wtryskowy w tym silniku jest bardzo trwały i nie sprawia użytkownikom większych problemów . Jednostka wysokoprężna charakteryzująca się niskim zużyciem paliwa, przeciętną kulturą pracy oraz stosunkowo dobrą dynamiką. Przy odpowiedniej eksploatacji, regularnej zmianie oleju, filtrów, tankowaniu na sprawdzonych stacjach nie sprawiał większych problemów. Minusem tej jednostki jest kosztowna wymiana rozrządu a same części nie kiedy dochodzą do 1000zł , w skład kompletu wchodzą pasek, trzy rolki, rolka z napinaczem oraz pompa wody.



Ze względu na duże przebiegi aut z tym silnikiem zalecana jest jego wymiana zaraz po nabyciu pojazdy. Obecnie na rynku można spotkać głownie jednostki kilkunastoletnie z dużymi przebiegami, dlatego trzeba się liczyć, iż takie elementy jak turbosprężarka wtryski, lub pompa wtryskowa mogą ulec naturalnemu zużyciu. Na szczęście silnik ma relatywnie prostą konstrukcję, a części tanie i ogólnie dostępne. Podsumowując, silnik 1.9 DTI ma dobrą opinię w śród kierowców oraz mechaników za trwałość , niskie koszty utrzymania oraz bardzo przyzwoite spalanie .

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni /pompa rotacyjna

Zalety

  • niskie koszty serwisu
  • dostępność części
  • prosta konstrukcja łatwa w naprawie
  • niskie spalanie
  • dobra dynamika

Wady

  • przeciętna kultura pracy
  • awarie pompy wtryskowej/po 200tys
  • awarie turbosprężarki/250tys
  • lejące wtryski

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: F9Q
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 90.000 km
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 23) (8.4)
Trwałość 8.8/10
Utrzymanie 8.8/10
Dynamika 7.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 23 0

Najbardziej awaryjna część

13%
6%
16%
23%
0%
42%
Suma głosów: 31

Opinie użytkowników

26.12.2020 Megane/grandtur 1.9 dti
(6.3)
Opinia: Przy tym przebiegu,to jest traktor jak to moja żona mówi. Ale... odpala i o dziwo nie kopci??.Auto w codziennej eksploatacji, średnio tygodniowo 400 kilometrów przejeżdżam .Czekam aż padnie motor ale chyba nie ma on najmniejszej chęci .Auto dość wygodne ,poznało Polskę i nie tylko. Mógłbym
  • 7.0/10
  • 7.0/10
  • 5.0/10
Zalety: Funkcjonalne,dośc wygodne auto(kombi). Części dostępne i tanie. Małe spalanie sr.5.2 zimą, latem 4.7L.
Wady: Tylnie zawieszenie. słabe wygłuszenie auta.
  • Silnik: 1.9 dti 98km
  • Rocznik: 2000
  • Przebieg: 507000
Polecam
28.11.2019 Megane I kombi dti 98KM
(9.7)
Opinia: Ten silnik to taki trochę traktorek, ale nie do zajechania. Bardzo małe spalanie na trasie 5L z klimą i w 4 osoby do 120kmh. Miasto 6L. Trochę wibruje na postoju, poza tym super. Silnik bezawaryjny. Auto Megane I kombi.
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik:
  • Rocznik: 1999
  • Przebieg: 305000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
06.06.2019 CLIO/II
(8.3)
Opinia: Silnik działa jak traktor, ale CLIO nim jest jak rakieta! Najgorszy jest hałas, ale silnik odpala zawsze bez problemu. Nie chcę zapeszać, ale ten silnik to bajka, uwielbiam go! Fajnie przyspiesza, jest do tego oszczędny i kompletnie bezawaryjny. Tylko lać paliwo;-)
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 80
  • Rocznik / Przebieg: 2000/344000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
04.04.2019 Renault Laguna Grandtour
(8.3)
Opinia: Miałem ten silnik w Lagunce 1. Nie było za bardzo się do czego przyczepić. Były problemy z EGR ale po zaślepieniu zniknęły jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Przewód doprowadzający olej do turbo sparciał i przez jakiś czas ubywało oleju. To tyle z mankamentów. Chyba,że komuś
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: 98
  • Rocznik / Przebieg: 1998/340000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
28.02.2019 Renault Megane I Kombi
(8.0)
Opinia: Auto w użyciu od roku 2002, jak je kupiłem w salonie. Do dzisiaj przejechane tym autem 299 tys km. Nie jestem gościem typu Kubica, jazda raczej spokojna, dzienne przebiegi od 60-100Km. Posiadam kilka różnych aut, ale Meganka jeździ każdego dnia od 17 laty i nie
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 1.9dTi
  • Rocznik / Przebieg: 2002
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam