Silnik Renault 2.2 dT o mocy 113KM wszedł do produkcji w roku 1998 wraz z premierą Laguny I FL. Konstrukcja została oparta na wolnossącej wersji 2.2 d 80KM która była stosowana w Lagunie do 1997 roku. Jednostka dosyć trwała o prostej konstrukcji nie stwarzająca większych problemów, przy odpowiednim serwisowaniu pokonuje przebiegi po wyżej 500 tys. Silnik wyposażony we wtrysk pośredni z pompą wtryskową. Wadą jest głośniejsza praca jednostki za to większa żywotność oraz niższe koszty naprawy w razie awarii nie tak jak to mam miejsce w przypadku wtrysku Common Rail.
Do największych przypadłości tej jednostki można zaliczyć problemy z pompą wtryskową , EGR-em oraz pompą vakum ale to za zazwyczaj przy większych przebiegach lub złej eksploatacji.. Po za tym silnik jest trwały a części oraz serwis są w przystępnych cenach. Ze względu na odpowiednią pojemność 2.2 oraz moc 113KM silnik jest nie przeciążony ani wysilony co przekłada się na dobre osiągi oraz niezłą dynamikę. Ponadto jednostka jest bardzo trwała nie przysparza użytkownikom większych problemów. Dużym atutem jest prosta budowa dostępność części zamiennych oraz bezproblemowy serwis.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: pośredni
-pompa wtryskowa
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |