Renault

Silnik Renault 1.7 Blue dCi 16V 150KM R9N

15526
Silnik Renault 1.7 Blue dCi 16V 150KM R9N

Silniki Renault Energy dCi / Blue dCi są stosowane w samochodach marki

Silnik Renault 1.7 Blue dCi o mocy 150KM z mom. obr 340Nm przy 1750 obr./min wszedł do produkcji w roku 2018 i zastąpił  poprzednią wersję 1.6 dCi 160KM (jest jej rozwinięciem po szeregu modyfikacji), która nie spełniała obecnych norm. To kolejna rodzina silników wysokoprężnych po 1.5 Blue dCi, która uzupełnia ofertę koncernu Renault oraz Nissan. Jednostka zasila modele Renault Megane IV, Scenic IV, Kadjar, Koleos II, Talisman, Nissan Qashqai II oraz X-Trail III i występuję tylko z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Powodem zmiany jest wprowadzenie bardziej wygórowanych norm spalin przez co jednostka została poddana szeregowi modyfikacji.


Aby można było spełnić takie normy w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania. Blue dCi to technologia która ma za zadanie zminimalizować emisję spalin do minimum. Odpowiadają za to katalizator, filtr cząstek stałych FAP oraz układ selektywnej redukcji katalitycznej SRC współpracujący z czynnikiem AdBlue. Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenia emisji spalin NOx  do 90%.Te zabiegi umożliwiają regenerację filtra cząstek stałych w niższych temperaturach. Aby system działał niezbędny jest do tego specjalny preparat AdBlue. Silnik charakteryzuje się bardzo dobra dynamiką wysoką kultura pracy oraz niskim poziomem spalania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail /ciśnienie 1800 barów

Zalety

  • Nowoczesna konstrukcja
  • Bardzo wysoka kultura pracy
  • Świetna dynamika
  • Świetna elastyczność
  • niski poziom spalania

Wady

  • ?

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: R9N 401
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro 6d - TEMP
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: Elf Evolution Full-Tech FE 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (8.3)
Trwałość 7.3/10
Utrzymanie 8.7/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 1

Najbardziej awaryjna część

4%
75%
9%
5%
3%
4%
Suma głosów: 75

Opinie użytkowników

02.12.2023 GrandScenic 4 1,7dci
(5.7)
Opinia: Niestety ja nie mogę potwierdzić i pochwalić się pozytywną opinią, bo przy 168tyś musiałem remontować ten silnik, przy remoncie wyszło, że poprzedni właściciel wymieniał olej w silniku co 25/30tyś i to spowodowało zatarcie panewek silnika. W raz z rozrządem kosztowało to mnie 16tysi, wcześniej 4,3
  • 2.0/10
  • 7.0/10
  • 8.0/10
Zalety: cichy
Wady: drogi w naprawach, nietrwałe wtryski
  • Silnik: 1.7DCI 150
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 170
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Odradzam
07.05.2023 Megane IV
(10.0)
Opinia: Dynamiczny i oszczędny silnik. Nastepca popularnego i niezawodnego 1.6dci
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Elastyczność Apetyt na paliwo
  • Silnik: Rn9
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 45000
  • Spalanie: 5.3 l/100km
Polecam
09.05.2021 Koleos II FL
(9.3)
Opinia: Cichy i bardzo elastyczny. U mnie w Koleosie z 2019 roku. Srednie spalanie od początku 6.62l, jazda drogami krajowymi 5.5-6l, miasto ok 7l, autostrada 7-7.5l. Biorąc pod uwagę gabaryty auta - nieźle.Jedyna wada to opóźnienie skrzyni Xtronic - startuje 0,5s po wciśnięciu gazu.
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Cichy, elastyczny i dość oszczędny.
  • Silnik: 150KM
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 38000
  • Spalanie: 6.6 l/100km
Polecam