Renault

Silnik Renault 1.5 dCi 8V 75KM FAP K9K EURO5

41710
Silnik Renault 1.5 dCi 8V 75KM FAP K9K EURO5

Silniki Renault 1.5 dCi / 1.9 dCi są stosowane w samochodach marki

Silnik Renault 1.5 dCi K9K o mocy 75KM występuje w samochodach marki Renault oraz Dacia. Wszedł do produkcji od 2012 roku i był seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych FAP. Konstrukcja silnika oparta w całości na poprzedniej wersji w której zostały wyeliminowane wszelkie problemy przez co awaryjność jest praktycznie na poziomie zerowym. Jednostka nie wysilona współpracująca z pięciobiegową skrzynią o przeciętnej dynamice bardzo dobrej elastyczności i bardzo  niskim poziomie spalania. Silnik występuję w mniejszych modelach aut segmentu B takich jak Clio.



Silnik w mieście sprawuję się bardzo dobrze i nie brakuje mu mocy, natomiast na trasie zaczyna się męczyć zwłaszcza powyżej 120 km/h odpowiada za to również brak 6-tego biegu.Średnie spalanie jednostki oscyluje w granicach 4L, a na trasie bez problemu można zejść do granicy 3.4L. Awaryjność jednostki jest praktycznie zerowa, wszelkie przypadłości zostały wyeliminowane, jednak musimy pamiętać w szczególności o wymianie oleju oraz filtrów. Serwis ASO przewiduję wymianę co 30 tys/km jednak większość użytkowników twierdzi że jest to zbyt duży przedział i skróca go do maksymalnie 15tys/km !!! Zwłaszcza tyczy się to gdy użytkujemy auto w warunkach miejskich.



Jednostka została seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych FAP i spełnia normy spalin EURO 5. Użytkownicy nie będą mieli kompletnie żadnych problemów z jego zapychaniem lub awarią. Filtr jest całkowicie bezobsługowy, zastosowano tu piąty wtrysk tzw. dotrysk. Filtr czyści się samoistnie w momencie jak dochodzi do jego zapchania mechanizm dozuję dawkę paliwa do jego wypalania. Nie musimy jechać autem  na wysokich obrotach po autostradzie aby go wypalić, może to się odbywać na na postoju, w korku lub jeździe miejskiej. Reasumując silnik 1.5 dci o mocy 75KM jest bardzo udaną jednostką o niskiej awaryjności świetnej elastyczności i bardzo niskim spalaniu.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra elastyczność
  • niski poziom spalania

Wady

  • słaba dynamika

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: K9K 612/820/892
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 160.000km lub 5 lat
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: Elf Evolution Full-Tech FE 5W30, wymiana po 30.000km lub 2 lata /zalecana co 15.000km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (8.9)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 7.8/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 0

Najbardziej awaryjna część

4%
21%
2%
4%
66%
4%
Suma głosów: 56

Opinie użytkowników

11.08.2023 Clio IV Grandtour
(9.3)
Opinia: Auto użytkuje od prawie dwóch lat. Kupiony przy przebiegu około 198 tysięcy kilometrów, po ponad 40 tysiącach przejechanych właściwie żadnych problemów z silnikiem. DPF nie sprawia żadnych problemów w mieście (auto w ponad 50% używane w mieście), turbo, wtryski, sprzęgło od nowości,
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Bardzo małe spalanie, bezawaryjność, tani w eksploatacji i naprawie, elastyczny.
Wady: Brakuje mocy przy większych prędkościach oraz 6 biegu (ma ją jednak wersja 110 km).
  • Silnik: 75 km
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 243000
  • Spalanie: 4.3 l/100km
Polecam
18.06.2020 CLio IV
(10.0)
Opinia: Polecam jednostkę 75km absolutnie bezawaryjna olej co 10 tys. km i zero problemów z czymkolwiek w silniku. Po chip tuningu do 105 km jednostka świetnie przyspiesza i pali średnio 4.5 w cyklu mieszanym. Spalania poniżej 4 litrów przy prędkościach 90-110 jak najbardziej. Wymieniałem tylko rozrząd
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Spalanie, komfort, niskie koszty utrzymania, wygląd, brak skomplikowanej elektroniki
Wady: lepsze materiały w środku i nie byłoby się do czego przyczepić
  • Silnik: K9K 612
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 120000
  • Spalanie: 4.5 l/100km
Polecam
30.05.2020 Twingo II Ph2
(6.3)
Opinia: Jak najbardziej polecam. Potrafi się zadowolić w trasie apetytem na paliwo rzędu 2,9 L/100km. Sam byłem w szoku!!! Po miejscu ok. 3,9-4.1 L/100km. Bezawaryjny, dynamiczny i tani w eksploatacji. Polecam
  • 10.0/10
  • 1.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 1.5 75 KM
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 70000
  • Spalanie: 3.5 l/100km
Polecam
20.10.2017 Michał
(10.0)
Opinia: Bardzo dobry silnik dynamiczny oszczędny i bezawaryjny,do dziś nalatane ma 143tys bez najmniejszych problemów.Auto przywiezione z Francji zrobiony rozrząd koszt 600 zł z cześciami,wymiana oleju z filtrami 200zl i to wszystko.Auto pali tak mało że sam się dziwie że to jest możliwe średnio 4L trasa
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Renault Clio III 1.5 DCI 75KM
  • Rocznik / Przebieg: 2012 rok 143.000km
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam