Renault

Silnik Renault 1.5 dCi 8V 90KM FAP K9K EURO5

85087
Silnik Renault 1.5 dCi 8V 90KM FAP K9K EURO5

Silniki Renault 1.5 dCi / 1.9 dCi są stosowane w samochodach marki

Silnik Renault 1.5 dCi K9K o mocy 90KM występuje w samochodach marki Renault, Nissan, Dacia. Wszedł do produkcji w 2010 roku i był seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych FAP. Konstrukcja silnika oparta w całości na poprzedniej wersji w której zostały wyeliminowane wszelkie problemy przez co awaryjność jest praktycznie na poziomie zerowym. Jednostka nie wysilona współpracująca z pięciobiegową skrzynią o przeciętnej dynamice bardzo dobrej elastyczności i bardzo  niskim poziomie spalania. Silnik występuję zarówno w mniejszych modelach aut jak również znajdziemy go w wersji Megane III Grandtour.



W modelach segmentu B silnik sprawuję się bardzo dobrze i nie brakuje mu mocy, natomiast w segmencie C auto na trasie zaczyna się męczyć zwłaszcza powyżej 120KM/h odpowiada za to również brak 6-tego biegu.Średnie spalanie jednostki oscyluje w granicach 5L, a na trasie bez problemu można zejść do granicy 3.5L w autach segmentu B. Awaryjność jednostki jest praktycznie zerowa, wszelkie przypadłości zostały wyeliminowane, jednak musimy pamiętać w szczególności o wymianie oleju oraz filtrów. Serwis ASO przewiduję wymianę co 30 tys/km jednak większość użytkowników twierdzi że jest to zbyt duży przedział i skróca go do maksymalnie 15tys/km !!!



Zwłaszcza tyczy się to gdy użytkujemy auto w warunkach miejskich. Jednostka została seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych FAP i spełnia normy spalin EURO 5. Użytkownicy nie będą mieli kompletnie żadnych problemów z jego zapychaniem lub awarią. Filtr jest całkowicie bezobsługowy, zastosowano tu piąty wtrysk tzw. dotrysk. Filtr czyści się samoistnie w momencie jak dochodzi do jego zapchania mechanizm dozuję dawkę paliwa do jego wypalania. Nie musimy jechać autem  na wysokich obrotach po autostradzie aby go wypalić, może to się odbywać na na postoju, w korku lub jeździe miejskiej. Reasumując silnik 1.5 dci o mocy 90KM jest bardzo udaną jednostką o niskiej awaryjności świetnej elastyczności i bardzo niskim spalaniu.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra elastyczność
  • niski poziom spalania

Wady

  • słaba dynamika

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: K9K 608/834
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 160.000 km
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: Elf Evolution Full-Tech FE 5W30, wymiana po 30.000km lub 2 lata /zalecana co 15.000km lub 1 rok

OLEJ !
Zalecany olej do silników diesla DCi Renault z filtrem cząstek stałcyh FAP
Elf  Evolution Full-Tech FE 5W30 5L syntetyczny olej / poprzednio ELF Solaris DPF 5W30
WAŻNE !!!
Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 9) (9.0)
Trwałość 8.8/10
Utrzymanie 9.8/10
Dynamika 8.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 9 0

Najbardziej awaryjna część

12%
57%
11%
3%
6%
12%
Suma głosów: 95

Opinie użytkowników

22.10.2024 Dacia Dokker
(8.3)
Opinia: Dokker w 1.5dci k9k 626 90KM ma pompę wysokiego ciśnienia i wtryski bosch. Turbo bez zmiennej geometrii, dwumasy brak, fap jest z 5 wtryskiem. Euro 6W. Silnik wydaje się znacznie poprawiony podłóg starych wersji które kojarzę sprzed 2008r. A co najciekawsze w Daci postawili na
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Wydaje się prosty. Dynamika zaskakuje na plus. Układ wtryskowy bosch to jednak trochę więcej pewności i wsparcia serwisów.
Wady: Brak 6 biegu powoduje że 120km/h to ostatni przedział gdzie auto jedzie przyjemnie i ekonomicznie.
  • Silnik: K9k 626
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 230000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
25.10.2022 Clio IV
(8.7)
Opinia: Bardzo trwała jednostka. Przejechane już 245 tys, jedyne co było wymienione to skrzynia bo hałasowała na biegu jałowym, spokojnie można było z tym jeździć jednak lubię mieć spokój. Koszt ze sprzęgłem i łożyskiem, używaną skrzynią to 1400 zł z robocizną więc mega dobrze. Wtryski ,
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Bezawaryjność Małe spalanie Nie za głośny
Wady: Dynamika
  • Silnik: 90
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 245
  • Spalanie: 4.0 l/100km
Polecam
03.03.2020 Megane 4 Grandtour
(9.3)
Opinia: silnik wymaga dobrego i regularnego serwisu(filtry i olej) najlepiej co 7-10tyśkm(jazda po mieście)i zero katowania.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: cicha praca,jest 6-ty bieg,więc autostrada dla tego silnika to nie problem,elastycznyi ekonomiczny.Brakuje troszkę mocy,ale po co płacić mandaty?
Wady: jak na razie sprawuje się b.dobrze.wymiana oleju co 10tyś km
  • Silnik: 66KW/K9K
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 132000km
Polecam
28.06.2019 Megane III Grandtour
(9.3)
Opinia: Pojazd kupiony w 2017 z przebiegiem 200 000. W ciągu 2 lat zrobiłem nim 110 000. W tym czasie pojazd wykazał się 100% bezawaryjnością. Dosłownie. Poza kwestiami eksploatacyjnymi (hamulce, olej, wycieraczki, przy 250 000 sprzęgło) nie robiłem w nim nic. Samochód użytkowany w 80% na
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 90 KM / K9K 834
  • Rocznik / Przebieg: 2011 / 310 000
  • Spalanie: 5.8 l/100km
Polecam
20.09.2017 Janusz
(9.3)
Opinia: Auto firmowe silnik nie specjalnie oszczędzany przebieg 245tys i żadnych problemów,serwis co 30 tys wymiany płynów filtrów przy 160 tys rozrząd wymieniony i to są koszty.Spalanie na trasie 4.5 L można zejść niżej ale tow żółwim tempie,miasto maksymalnie 6.2L.Bardzo oszczędny silnik.Jak na 90KM to
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Megane Grandtour 1.5 dci 90KM
  • Rocznik / Przebieg: 2011 245.000km
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam