Silnik Renault 1.5 dCi o mocy 84-85KM wszedł do produkcji w 2005 roku. Jednostka miała zastąpić odmiany z poprzednich lat które były nader awaryjne, największym problemem był wadliwy układ wtryskowy firmy Delphi. Odmiana o mocy 84KM montowana w Kangoo posiada już osprzęt Siemens jednak w wersji 85KM stosowanej w Thalii dalej znajdziemy układ wtryskowy Delphi, który został dopracowany i nie sprawia tyle problemów co jego poprzednik. Zmniejszono interwał wymiany oleju do 15.000 ty/km lub 1 rok co było główną przyczyną problemów z panewkami.
Niestety te awarie również się zdarzają -obrócenia się panewek korbowodowych co w konsekwencji prowadzi do poważnej i drogiej awarii. Plusem jest brak filtra cząstek stałych, silnik w tej odmianie mocy nie posiada dwumasowego koła zamachowego oraz turbina jest bez zmiennej geometrii łopatek. Oczywiście wpływa to na gorsze parametry oraz niższą pracę silnika. Jednak w razie awarii nie poniesiemy wyższych kosztów wymiany lub regeneracji tego osprzętu.
Trzeba pamiętać żeby uniknąć w tych modelach poważnych awarii należy stosować się do zaleceń producenta, dotyczących rodzaju oleju oraz częstotliwości jego wymiany. Pamiętajmy również o terminowej wymianie filtrów oleju oraz paliwa i o tankowaniu paliwa wysokiej jakości na sprawdzonych stacjach. Podsumowując, silnik 1.5 dCi o mocach 84/85KM charakteryzują niskie poziomy spalania, wysoka kulturą pracy, oraz zadowalająca dynamik.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Olej !
Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do 15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii takich jak :
-awarii panewek
-awarii turbosprężarki
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |