Renault

Silnik Renault 1.5 dCi 8V 86KM K9K EURO4

47994
Silnik Renault 1.5 dCi 8V 86KM K9K EURO4

Silniki Renault 1.5 dCi / 1.9 dCi są stosowane w samochodach marki

Silnik Renault 1.5 dCi o mocy 86KM wszedł do produkcji w 2005 roku. Jednostka miała zastąpić odmiany z poprzednich lat które były nader awaryjne, największym problemem był wadliwy układ wtryskowy firmy Delphi. Główną zmianą było zastosowanie nowego układu wtryskowego firmy Siemens mniej awaryjnego i tańszego w ewentualnych naprawach. Zmniejszono interwał wymiany oleju co było główną przyczyną problemów z panewkami. Niestety te awarie również się zdarzają – obrócenie się panewek korbowodowych co w konsekwencji prowadzi do poważnej i drogiej awarii.



Plusem jest brak filtra cząstek stałych, silnik w tej odmianie mocy nie posiada dwumasowego koła zamachowego oraz turbina jest bez zmiennej geometrii łopatek. Oczywiście wpływa to na gorsze parametry oraz niższą pracę silnika. Jednak w razie awarii nie poniesiemy wyższych kosztów wymiany lub regeneracji tego osprzętu. 1.5 dCi znalazł szerokie zastosowanie w pojazdach różnych segmentów począwszy od małych miejskich samochodów jak np. Nissan Note, a skończywszy na większych autach takich jak Renault Scenic. Świadczy to o dużej uniwersalności i możliwościach technologicznych silników 1.5 dCi. Aby przedłużyć żywotność silnika wysokoprężnego należy stosować się do zaleceń producenta, dotyczących rodzaju oleju oraz częstotliwości jego wymiany.



Pamiętajmy również o terminowej wymianie filtrów oleju oraz paliwa i o tankowaniu paliwa wysokiej jakości na sprawdzonych stacjach. Najwięcej problemów przysparzały jednostki z początkowych lat produkcji 2001-2005 przede wszystkim zasilane systemem Delphi , od 2005 roku silnik został dopracowany i przy odpowiednim użytkowaniu oraz serwisowaniu nie przysparza większych problemów. Podsumowując, silnik 1.5 dCi charakteryzują niskie poziomy spalania, wysoka kulturą pracy, oraz zadowalająca dynamik

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dobra elastyczność
  • niska awaryjność
  • niski poziom spalania

Wady

  • słaba dynamika
  • obracające się panewki
  • awaria pompy wysokiego ciśnienia

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: K9K 724/760/766/796/802/830
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 120.000km lub 5 lat
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Siemens /Delphi w zależności od wersji
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 30.000km lub 2 lata / zalecana co 15.000 lub 1 rok

Olej !
Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do 15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii takich jak :
-awarii panewek
-awarii turbosprężarki
Układ wtryskowy
w zależności od wersji silnika stosowano układ wtryskowy Siemens lub Delphi

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 11) (9.0)
Trwałość 9.3/10
Utrzymanie 9.2/10
Dynamika 8.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 9 2

Najbardziej awaryjna część

6%
6%
6%
6%
28%
50%
Suma głosów: 18

Opinie użytkowników

16.10.2022 Clio lll
(10.0)
Opinia: Rewelacyjne spalanie 4 litry po mieście da się osiągnąć. Posiadam clio z 2006r. Jak dotąd zero awari
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Niskie spalanie Wysoka kultura pracy-równiutka i ciuchutka praca Dobra dynamika-zadawalająca jak na tak małą moc
Wady: Brak
  • Silnik: 86
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 75000
  • Spalanie: 4.2 l/100km
Polecam
05.01.2020 Megane ll hatback
(8.3)
Opinia: Kupiłem przy przebiegu 165 tysięcy, codziennie robię około 80, samochód użytkuje w większości na trasie gdzie spalanie sięga maksymalne 3.5 do 4 litrów na 100km.Wystraczy wymieniać na czas olej,filtry i lać dobrej jakości paliwo. Cena do tego co oferuje Megane bardzo na +,
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: tanie części, niska awaryjność, nieduże spalanie, duże bezpieczeństwo, widoczność i pozycja za kierownica
Wady: Jakość plastików i ich dźwięk
  • Silnik: 724 86 koni
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 182000
  • Spalanie: 4.0 l/100km
Polecam
20.06.2018 ŁukaszS
(10.0)
Opinia: W moim egzemplarzu olej wymieniany co 15 tyś przy przebiegu 200tyś profilaktycznie sprawdziłem panewki praktycznie zero oznak zużycia(olej ELF 900NF 5w40 oryginalny ). Układ wtryskowy nadal oryginalny wtryskiwacze oraz pompa w bardzo dobrym stanie, jedyne co było wymieniane w układzie Common Rail to zawór IMV
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Megane 1.5 DCI 86KM K9K 724
  • Rocznik / Przebieg: 2008 225000
  • Spalanie: 5.2 l/100km
Polecam
17.05.2018 Marian
(10.0)
Opinia: Sugerując się opinią, że w 2005 była zmiana układu wtryskowego z delphi na bosch pojechałem kupić auto z 2007 a tu pompa delphi! No i jak to możliwe? Jak sprzedawca się nie zna i nie wie co ma w aucie i jak ma to odczytać?
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Scenic/86KM
  • Rocznik / Przebieg: 2007
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Odradzam
21.01.2018 Maciej
(7.7)
Opinia: Krótko . Megane III (2010) 1,5 dci - 85 KM - obecny stan licznika 376 tyś km, olej wymieniany tak jak podaje producent ( co 30 tys.km) , rozrząd co 160 tys.km. Silnik , układ wtryskowy ( Delphi) bez żadnych awarii - wszystko fabryczne. Odpala w każdych warunkach ( przy 200 tys.km profilaktycznie wymienione świece żarowe)
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik: 1,5 dci / 85 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2010/376 tys.km
  • Spalanie: 5.7 l/100km
Polecam