Silnik Renault 1.5 dCi o mocy 86KM wszedł do produkcji w 2005 roku. Jednostka miała zastąpić odmiany z poprzednich lat które były nader awaryjne, największym problemem był wadliwy układ wtryskowy firmy Delphi. Główną zmianą było zastosowanie nowego układu wtryskowego firmy Siemens mniej awaryjnego i tańszego w ewentualnych naprawach. Zmniejszono interwał wymiany oleju co było główną przyczyną problemów z panewkami. Niestety te awarie również się zdarzają – obrócenie się panewek korbowodowych co w konsekwencji prowadzi do poważnej i drogiej awarii.
Plusem jest brak filtra cząstek stałych, silnik w tej odmianie mocy nie posiada dwumasowego koła zamachowego oraz turbina jest bez zmiennej geometrii łopatek. Oczywiście wpływa to na gorsze parametry oraz niższą pracę silnika. Jednak w razie awarii nie poniesiemy wyższych kosztów wymiany lub regeneracji tego osprzętu. 1.5 dCi znalazł szerokie zastosowanie w pojazdach różnych segmentów począwszy od małych miejskich samochodów jak np. Nissan Note, a skończywszy na większych autach takich jak Renault Scenic. Świadczy to o dużej uniwersalności i możliwościach technologicznych silników 1.5 dCi. Aby przedłużyć żywotność silnika wysokoprężnego należy stosować się do zaleceń producenta, dotyczących rodzaju oleju oraz częstotliwości jego wymiany.
Pamiętajmy również o terminowej wymianie filtrów oleju oraz paliwa i o tankowaniu paliwa wysokiej jakości na sprawdzonych stacjach. Najwięcej problemów przysparzały jednostki z początkowych lat produkcji 2001-2005 przede wszystkim zasilane systemem Delphi , od 2005 roku silnik został dopracowany i przy odpowiednim użytkowaniu oraz serwisowaniu nie przysparza większych problemów. Podsumowując, silnik 1.5 dCi charakteryzują niskie poziomy spalania, wysoka kulturą pracy, oraz zadowalająca dynamik
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Olej !
Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do 15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii takich jak :
-awarii panewek
-awarii turbosprężarki
Układ wtryskowy
w zależności od wersji silnika stosowano układ wtryskowy Siemens lub Delphi
Średnia (głosów: 11) | (9.0) |
Trwałość | 9.3/10 |
Utrzymanie | 9.2/10 |
Dynamika | 8.5/10 |