Renault

Silnik Renault 1.9 dCi 8V 102KM F9Q

19215
Silnik Renault 1.9 dCi 8V 102KM F9Q

Silniki Renault 1.5 dCi / 1.9 dCi są stosowane w samochodach marki

Silnik Renault 1.9 dCi  o mocy 102KM  wszedł do produkcji w 2000 roku i był stosowany do roku 2003. Ta odmiana miał zastosowanie w samochodach Renault Megane I, Scenic oraz Mitsubishi Carisma II. Jest to pierwsza konstrukcja, w której zastosowano system wtrysku bezpośredniego Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch o ciśnieniu 1350 Bar. Ich główną zaletą jest stosunkowo niska cena oraz łatwa regeneracja.



Jednostka o mocy 102KM występowała bez  koła dwumasowego i współpracowała z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek. W porównaniu do poprzednich wersji silnika 1.9 dTi kultura pracy uległa zdecydowanej poprawie. Jednak ze względu na zastosowanie bardziej zaawansowanej technologii użytkownicy mogą być narażeni na wyższe koszty w przypadku awarii.W opinii kierowców silniki z 1.9 DCI chwalony jest za stosunkowo niską awaryjność , zadowalające poziomy spalania, a kultura pracy jest na dobrym poziomi.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra kultura pracy
  • niski poziom spalania

Wady

  • problemy z zaworem EGR
  • awarie elektroniki silnika
  • awarie przepływomierza

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: F9Q 732/733
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 120.000km
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.8 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (8.7)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 8.7/10
Dynamika 8.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 0

Najbardziej awaryjna część

0%
14%
0%
14%
14%
57%
Suma głosów: 7

Opinie użytkowników

06.05.2020 Anonim
(8.3)
Opinia: 295 tys km przejechane bez większych problemów(normalne prace konserwujące i wymiany na czas potrxebnych podzespołów)
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Wady: skomplikowane uszczelnienie całego silnika i skrzyni biegów
  • Silnik: 102 km
  • Rocznik: 2002r
  • Przebieg: 295000
Polecam
20.04.2019 Scenic PH 2
(0.0)
Opinia: Najmniej awaryjne auto jakie miałem. A przez 10 lat przejechałem 170000 km. oczywiście problem z egr mnie nie ominął. A i wymiana pompki paliwa to wszystko. Będę tęsknił.
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • Silnik: 1,9 dci/102 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2002/285000
  • Spalanie: 6.4 l/100km
Polecam
06.03.2019 volvo v40
(9.3)
Opinia: Przejechałem prawie 100 tysięcy licząc od 177k do 277k. Wymieniłem dwa razy rozrząd, pierwszy raz z powodu kupna auta z Niemiec, drugi raz po 5 latach. Z poważnych usterek w moim aucie Volvo V40 102 KM z 2003 roku była tylko wymiana maglownicy. Wszyscy mówili,
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 102/F9Q
  • Rocznik / Przebieg: 2003-177000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
01.04.2016 marek
(8.3)
Opinia: Na silniku przejechałem 40 000 km ,bez zarzutu olej co 10 000 km wymiana. Oleju nie bierze deka jedyne co to egr trzeba przeczyścić raz w roku
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: reno scenik
  • Rocznik / Przebieg: 2001rok 2007 przebieg
Polecam