Silniki Renault 1.5 dCi / 1.9 dCi są stosowane w samochodach marki
Silnik Renault 1.9 dCi o mocy 107KM wszedł do produkcji w 1998 roku i zadebiutował w Renault Laguna I. Jest to pierwsza konstrukcja Renault, w której zastosowano system wtrysku bezpośredniego Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch o ciśnieniu 1350 Bar. Ich główną zaletą jest stosunkowo niska cena oraz łatwa regeneracja.
Jednostka o mocy 107KM mogą występować bez koła dwumasowego i współpracowała z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek.W porównaniu do poprzednich wersji silnika 1.9 dTi kultura pracy uległa zdecydowanej poprawie. Jednak ze względu na zastosowanie bardziej zaawansowanej technologii użytkownicy mogą być narażeni na wyższe koszty w przypadku awarii.W opinii kierowców silniki z 1.9 DCI chwalony jest za stosunkowo niską awaryjność , zadowalające poziomy spalania, a kultura pracy jest na dobrym poziomi.
Opinia:
Bardzo wygodne i dynamiczne autko. Jak się dba to egr wytrzymuję tak jak u mnie do 280k, trwała konstrukcja nie gnijącą, trzeba pilnować dolotu. Turbo o dziwo jeszcze mi nie padło a auto kupiłem z przebiegiem 160k, teraz ma ponad 358k. I tu się pojawia
powiedzenie jak dbasz tak masz. Bardzo polecam
10.0/10
10.0/10
8.0/10
Zalety:
F9Q w wersji 107 konnej mało awaryjne. Ciche i wygodne. W wersji grandtour laguna2 bardzo pojemna i daję radę bez problemu. Pomimo 358000 większość osprzętu silnika oryginalne. Części stosunkowo tanie, a bez problemu do dostania używek na rynku wtórnym. Możliwość zamiany dwumasy na sztywne koło.
Trwałe karty do odpalania ( wytrzymują pranie w temperaturze 40 stopni i wirowanie)
Wady:
Szybko psujący się dwumas, czujnik położenia wałka rozrządu.
Silnik:
F9Q 107KM
Rocznik:
2002
Przebieg:
358000
Spalanie:
7.5 l/100km
Polecam
12.08.2018Rafalisko
(0.0)
Opinia:
ten silnik ma koło dwumasowe, wymieniałem w swojej Lagunie
0.0/10
0.0/10
0.0/10
Silnik:
107
Rocznik / Przebieg:
2000
Spalanie:
5.5 l/100km
Polecam
17.11.2017Zbyszek
(8.3)
Opinia:
Silnik miałem w Lagunie z 2001 roku zrobiłem prawię 200 tys bez najmniejszych problemów,zmieniałem olej co 15 tys i nie katowałem auta za to miałem zero awarii,dosłownie zero awarii.Wtryski,Turbo,Sprzęgło, wszystko było w dobrej kondycji.Silnik bardzo elastyczny o dobrej kulturze pracy,dobrze się zbierał, czasami brakowało mocy
ale nie było tragedii.Nie wiem czym się różniła od wersji 120KM która była taka awaryjna ,ale moja to samochód idealny.