Renault

Silnik Renault 1.9 dCi 8V 107KM F9Q

14767
Silnik Renault 1.9 dCi 8V 107KM F9Q

Silniki Renault 1.5 dCi / 1.9 dCi są stosowane w samochodach marki

Silnik Renault 1.9 dCi  o mocy 107KM  wszedł do produkcji w 1998 roku i zadebiutował w Renault Laguna I. Jest to pierwsza konstrukcja Renault, w której zastosowano system wtrysku bezpośredniego Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch o ciśnieniu 1350 Bar. Ich główną zaletą jest stosunkowo niska cena oraz łatwa regeneracja.



Jednostka o mocy 107KM mogą występować bez  koła dwumasowego i współpracowała z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek.W porównaniu do poprzednich wersji silnika 1.9 dTi kultura pracy uległa zdecydowanej poprawie. Jednak ze względu na zastosowanie bardziej zaawansowanej technologii użytkownicy mogą być narażeni na wyższe koszty w przypadku awarii.W opinii kierowców silniki z 1.9 DCI chwalony jest za stosunkowo niską awaryjność , zadowalające poziomy spalania, a kultura pracy jest na dobrym poziomi.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka napędowa
  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania

Wady

  • problemy z zaworem EGR
  • awarie elektroniki silnika
  • awarie przepływomierza

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: F9Q 718
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 120.000 km
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.8 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 30.000km lub 2 lata /zalecana co 15.000km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (8.8)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 7.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

50%
17%
17%
0%
0%
17%
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

08.03.2020 Renault/laguna2
(9.3)
Opinia: Bardzo wygodne i dynamiczne autko. Jak się dba to egr wytrzymuję tak jak u mnie do 280k, trwała konstrukcja nie gnijącą, trzeba pilnować dolotu. Turbo o dziwo jeszcze mi nie padło a auto kupiłem z przebiegiem 160k, teraz ma ponad 358k. I tu się pojawia
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: F9Q w wersji 107 konnej mało awaryjne. Ciche i wygodne. W wersji grandtour laguna2 bardzo pojemna i daję radę bez problemu. Pomimo 358000 większość osprzętu silnika oryginalne. Części stosunkowo tanie, a bez problemu do dostania używek na rynku wtórnym. Możliwość zamiany dwumasy na sztywne koło.
Wady: Szybko psujący się dwumas, czujnik położenia wałka rozrządu.
  • Silnik: F9Q 107KM
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 358000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
12.08.2018 Rafalisko
(0.0)
Opinia: ten silnik ma koło dwumasowe, wymieniałem w swojej Lagunie
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • Silnik: 107
  • Rocznik / Przebieg: 2000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
17.11.2017 Zbyszek
(8.3)
Opinia: Silnik miałem w Lagunie z 2001 roku zrobiłem prawię 200 tys bez najmniejszych problemów,zmieniałem olej co 15 tys i nie katowałem auta za to miałem zero awarii,dosłownie zero awarii.Wtryski,Turbo,Sprzęgło, wszystko było w dobrej kondycji.Silnik bardzo elastyczny o dobrej kulturze pracy,dobrze się zbierał, czasami brakowało mocy
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: Laguna 2001r
  • Rocznik / Przebieg: 2001r 200.000
  • Spalanie: 6.7 l/100km
Polecam