Popularne na rynku

Silnik Renault 1.9 dCi 8V 120KM F9Q

147762
Silnik Renault 1.9 dCi 8V 120KM F9Q

Silniki Renault 1.5 dCi / 1.9 dCi są stosowane w samochodach marki

Silnik Renault 1.9 dCi o mocy 120KM występuje w samochodach marki Renault oraz Nissan.  Silnik ten był głównie montowany w modelach Laguna , Scenic, Megane oraz Espace z oznaczeniem F9Q. Posiada system wtrysku bezpośredniego Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch. Ich główną zaletą jest stosunkowo niska cena oraz łatwa regeneracja. Silnik współpracuje z kołem dwumasowym oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Oba elementy poprawiają dynamikę oraz kulturę pracy jednostki napędowej.



Z drugiej jednak strony w przypadku awarii czeka nas kosztowna naprawa. W opinii kierowców silnik 1.9 DCI o mocy 120KM cieszy się złą opinią. Model Laguna, która posiadała ten motor miała nieformalny tytuł królowej lawet ze względu na częstotliwość oraz mnogość awarii. Najczęstszych awarii dostarczały turbosprężarki, których żywotność często nie dobiegała nawet do 100 tys. kilometrów.



Układ wtryskowy również nie należał do trwałych zwłaszcza w kontakcie z paliwem kiepskiej jakości. Innymi dolegliwościami trapiącymi pojazdy z tym silnikiem dotyczyły zaworu recyrkulacji spalin EGR. Zdarzają się poważniejsze usterki silnika Podatne na usterki były także korbowody . Na szczęście inżynierowe koncernu wprowadzając na rynek liftingowy model Renault Laguna skonstruowali jednostkę 130 konną wolną od problemów trapiących poprzednika.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • dobra dynamika
  • niskie poziomy spalania
  • zadowalająca kultura pracy

Wady

  • jednostka często awaryjna
  • mało trwały układ wtryskowy
  • ścieranie się panewek na wale korbowym
  • awarie turbosprężarki
  • awarie egr-u

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: F9Q 650/750/800
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 120.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.8 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 30.000km lub 2 lata /zalecana co 15.000km lub 1 rok

Wymiana oleju zalecana przez serwis to 30tys/km- niestety to okres zbyt długi dla tej jednostki, propozycja na wydłużenie żywotności silnika to maksymalnie 15tys/km.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 43) (7.7)
Trwałość 7.7/10
Utrzymanie 7.7/10
Dynamika 8.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 30 13

Najbardziej awaryjna część

18%
30%
22%
7%
9%
14%
Suma głosów: 148

Opinie użytkowników

29.12.2022 Nissan Primera P12
(10.0)
Opinia: Widze, że moje opine są tutaj kasowne, dlaczego ? Mój 2003 roku Nissan Primera 1.9 dci, zero problemów oprócz wyiany świecy i rozrusznika. W dalszym ciagu w oryginale, silnik bez remonty już 240 tysięcy kilometrów. Polecam.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 120
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 240000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
04.06.2020 Nissan/Primera p12
(9.7)
Opinia: Silnik bezawaryjny, model 2005 w Nissan Primera,użytkowany przeze mnie od nowości, kupiony w Polsce,wymiana oleju syntetyk co 15 tyś.km, tak samo filtry, aktualnie 285000km, poza wymianą dwóch świec żarowych nigdy nie było awarii, oleju od wymiany do wymiany nie dolewam, b.oszczędny i dynamiczny. Niestety zła
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: cichy, oszczędny, dobrze zaopatrzony w części-na szczęście niepotrzebne,
Wady: nie stwierdzono
  • Silnik: 1.9 dci 120 KM
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 285000
  • Spalanie: 6.2 l/100km
Polecam
19.02.2020 Megane 2004
(3.7)
Opinia: Renault Megane 1.9 dci, 2004r, przebieg 64 000 km; kompletna porażka, psuło się dosłownie wszystko, elektronika, turbina, podzespoły; sprzedałem nie przejeżdżając nawet 15 000 km; odradzam; gdy auto jeździło nie miałem do jednostki napędowej uwag, świetna dynamika, niskie spalanie...co z tego, jak na rok posiadania,
  • 1.0/10
  • 2.0/10
  • 8.0/10
Zalety: świetna dynamika, niskie spalanie, przyzwoita kultura pracy;
Wady: AWARYJNOŚĆ !!!! SKARBONKA BEZ DNA!!!!!
  • Silnik: 1.9 dci 120 PS
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 70000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Odradzam
22.09.2019 LAGUNA 2
(3.0)
Opinia: Silnik spisuje sie rewelacyjnie,przejechalem już 122tys km a mam obecnie 260tys km,kompletnie przy silniku nic jeszcze nie robiłem,żadny egr,turbina,świece,wtryski czy dwu masa,wszystko gra,paliwo wlewam z różnych maszyn,wymiana oleju co 10tys km ELF EVOLUTION SXR 5w40,padł mi co jedynie czujnik doładowania turbiny za 60 zł,jestem mega
  • 9.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • Silnik: 120km
  • Rocznik / Przebieg: 2002
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
21.06.2019 laguna 2
(10.0)
Opinia: Silnik pracuje bez zarzutów ,wymiana oleju co 10 tys .Z opinni innych padają panewki ale jak wszystko systematycznie wymieniasz na czas to silnik nie do zarżnięcia.Polecam dla dbałych ,jak dbasz tak masz .
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 1.9 dci
  • Rocznik / Przebieg: 2001
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam