Silnik Renault 2.2 dCi o oznaczeniu G9T występował w samochodach marki Renault Laguna II Espace IV oraz Vel Satis. W zależności od modelu posiada moc 90, 130KM, 140 lub 150KM. Jednostka 4 cylindrowa posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy użyciu systemu Common Rail z turbosprężarką o zmiennej geometrii.Do dyspozycji były dwie skrzynie biegów automatyczna oraz 6-biegowa manualna. Pierwsze silniki 2.2 z logiem DCI produkowane były już w roku 1997. Silnik w początkowej wersji opracowany był dla jednostki 110 konnej by w końcu osiągnąć moc 150KM. Niestety czasami cierpi on na jedną poważną dolegliwość, mianowicie może dojść do obrócenia panewek wału korbowego powodując tym samym jego poważne uszkodzenie. Kolejną wadą tej jednostki , może być problem z uszczelką pod głowicą co skutkuje ubytkiem płynu chłodniczego i w końcowej fazie przegrzaniem silnika!!! , W modelach z dużym przebiegiem zdarzają się częste awarie awarie koła dwumasowego oraz zaworu EGR.Jedną z przyczyn częstych usterek osprzętu silnika jest zbyt długi okres wymiana oleju co 30tyś !!! Również na dużą usterkowość jednostki ma wpływ jej skomplikowana budowa oraz jej wysilenie. Proponuje się zmniejszyć wymianę oleju i filtrów nawet do 10tyś a maksymalnie do 20tyś to na pewno wydłuży żywotność silnika oraz jego osprzętu.Awaryjność tej jednostki jest również uzależniona od jej eksploatacji i serwisowania, zdarzają się egzemplarze które bez problemu przekroczyły 200.000 km bez najmniejszej awarii. Przed ewentualnym zakupem auta z tym silnikiem warto sprawdzić jego stan aby uniknąć kosztownych napraw.Ze względu na bardzo dużą awaryjność silnik został wycofany z produkcji oraz jego montażu wraz modelem Vel Satis w 2009 roku. Jego następcą była bardzo udana jednostka 2.0 dCi której awaryjność jest na znikomy poziomie. Jednak trzeba zaznaczyć że zaletami tej jednostki są wysoka kultura pracy, bardzo dobra dynamika, zadowalający poziom spalanie i dobre osiągi.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Olej !
Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do 15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii.
Średnia (głosów: 14) | (8.2) |
Trwałość | 8.5/10 |
Utrzymanie | 6.7/10 |
Dynamika | 9.5/10 |