Popularne na rynku

Silnik Renault 2.2 dCi 16V G9T

70775
Silnik Renault 2.2 dCi 16V G9T

Silniki Renault 2.0 / 2.2 / 2.5 / 3.0 dCi są stosowane w samochodach marki

  • Renault
  • Nissan
  • Opel
  • Infiniti

Silnik Renault 2.2 dCi  o oznaczeniu G9T występował w samochodach marki Renault Laguna II Espace IV oraz Vel Satis. W zależności od modelu posiada moc 90, 130KM, 140 lub 150KM. Jednostka 4 cylindrowa posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy użyciu systemu Common Rail z turbosprężarką o zmiennej geometrii.Do dyspozycji  były dwie skrzynie biegów automatyczna oraz 6-biegowa manualna. Pierwsze silniki 2.2 z logiem DCI produkowane były już w roku 1997. Silnik w początkowej wersji opracowany był dla jednostki 110 konnej by w końcu osiągnąć moc 150KM. Niestety czasami cierpi on na jedną poważną dolegliwość, mianowicie może dojść do obrócenia panewek wału korbowego powodując tym samym jego poważne uszkodzenie. Kolejną wadą tej jednostki , może być problem z uszczelką pod głowicą co skutkuje ubytkiem płynu chłodniczego i w końcowej fazie przegrzaniem silnika!!! , W modelach z dużym przebiegiem zdarzają się częste awarie  awarie koła dwumasowego oraz zaworu EGR.Jedną z przyczyn częstych usterek osprzętu silnika jest zbyt długi okres wymiana oleju co 30tyś !!! Również na dużą usterkowość jednostki ma wpływ jej skomplikowana budowa oraz jej wysilenie. Proponuje się zmniejszyć wymianę oleju i filtrów  nawet do 10tyś a maksymalnie do 20tyś to na pewno wydłuży żywotność silnika oraz jego osprzętu.Awaryjność tej jednostki jest również uzależniona od jej eksploatacji i serwisowania, zdarzają się egzemplarze które bez problemu przekroczyły 200.000 km bez najmniejszej awarii. Przed ewentualnym zakupem auta z tym silnikiem  warto sprawdzić jego  stan aby uniknąć kosztownych napraw.Ze względu na bardzo dużą awaryjność silnik został wycofany z produkcji oraz jego montażu wraz modelem Vel Satis w 2009 roku. Jego następcą była bardzo udana jednostka 2.0 dCi  której awaryjność jest na znikomy poziomie. Jednak trzeba zaznaczyć że zaletami tej jednostki są wysoka kultura pracy, bardzo dobra dynamika, zadowalający poziom spalanie i dobre osiągi.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • dobra dynamika
  • zadowalające poziomy spalania
  • bardzo cicha i równa praca silnika

Wady

  • obrócenia panewek wału korbowego
  • awarie osprzętu-wtryski
  • uwaga na uszczelkę pod głowicą !!!
  • szwankująca elektronika

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: G9T
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 160.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.3 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 30.000 km lub 1 rok

Olej !
Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do 15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 14) (8.2)
Trwałość 8.5/10
Utrzymanie 6.7/10
Dynamika 9.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 11 3

Najbardziej awaryjna część

20%
34%
14%
9%
6%
17%
Suma głosów: 35

Opinie użytkowników

05.03.2021 LAGUNA
(0.0)
Opinia: 2,2 dci pracowało w Lagunie przez 300tys km.Jedyną poważną usterką była turbina.Regeneracja turbo przy 160tys .km kosztowała 1tys zł.+ montaż , to był największy wydatek a reszta to wydatki ekspluatacyjne .Wszyscy mówili że jestem samobójcą kupując królową lawet z tym silnikiem.A okazał się
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
Zalety: małe spalanie ,dobre przyśpieszenie, mała awaryjność
Wady: szybkie zużycie turbiny
  • Silnik: 2,2 dci 150 KM
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 300000km
Polecam
05.09.2017 Łukasz
(9.3)
Opinia: Ranault Espace IV posiadam auto od 2007 roku przejechałem nim ponad 230 000 tys km . Silnik nigdy mnie nie zawiódł ale to nigdy,oraz nie miał ze mną łatwego życia liczne trasy auto na full ,przeprowadzki itp. Można spotkać różne opinie danego silnika ale najważniejsza
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Espace IV 150 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2004 260000tys
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
08.08.2016 Andrzej
(8.3)
Opinia: Silnik pracuje równo i jest dość dynamiczny. Nie jest to bezgłośny demon. Jeżdżę do 15000 km / rok. Olej i filtry zmieniam na wiosnę. Spalanie w mieście praca-dom na odcinkach 10km X 2 dziennie do 11l/100km, latem ciut mniej 9-10. Trasa w zależności od załadowania. 5
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Espace/150
  • Rocznik / Przebieg: 2006/186000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
14.07.2015 Mariusz
(9.0)
Opinia: Co do samego silnika to nie mogę powiedzieć póki co nic złego, ale grunt to dobry i pewny serwis. Na to nie można szczędzić a samochód na pewno się odwdzięczy. Spalania w trasie to nawet około 5 litrów / 100km (ok 100km/h). Jedyny minus tego
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 2.2 dCi 150 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2002 / 250000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
10.05.2015 Sebastian
(9.3)
Opinia: Mam zrobione 350tys km jezdze nim bez problemow na oleju 5w30. Zmieniam olej co 10tys km. kupilem lagune jak miala 120tys km. Mam wersje intelale jestem zadwolony. Kupilem go 5 lat temu. Mialem caly czas VW 1.9tdi wszystkie robilem ciagle zawsze cos jak nie sprzeglo
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Laguna/ 140KM
  • Rocznik / Przebieg: 2007/350000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam