Silnik Rover 2.0 CDT występuję w samochodach Rover 75. Generuje moc 116 KM. Jednostka została całkowicie skonstruowana przez niemiecki koncern BMW (odpowiednik silnika M47), posiada 4 cylindry, wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy pompy wtryskowej. Współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym. Właśnie te dwa ostatnie elementy należą do najbardziej awaryjnych.
W dużej mierze wynika to z faktu, iż silniki mają za sobą duże przebiegi, a ich wiek to już ponad 10 lat. Po stronie plusów należy zapisać bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch oraz zadowalająca dynamikę i niskie poziomy spalania.Wraz z upływem lat silnik ewoluował i w 2001 roku pojawiła się zmodyfikowana jednostka wysokoprężna z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami elektromagenetycznymi. Ich niewątpliwą zaletą jest możliwość stosunkowo łatwej oraz niedrogiej regeneracji Obie jednostki należą do trwałych. Dla osób preferujących dynamiczną jazdę polecić można jednostkę mocniejszą 131 konną.
Po stronie minusów należy zapisać nie najwyższą kulturę pracy jednostki wysokoprężnej oraz słabą dynamikę silnika 116 konnego. Rozrząd oparto o łańcuch przez co zmniejszono koszta obsługi. Poza tym silnik koncernu BMW ma licznych zwolenników i przy odpowiednim użytkowaniu zrobimy na nim kilkaset tysięcy kilometrów. Jednostka ta jest chwalona za przyzwoite osiągi, dobrą dynamikę oraz przyzwoity poziom spalania .
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni -pompa wtryskowa do 2001/ Common Rail od 2001
Średnia (głosów: 8) | (8.5) |
Trwałość | 9.5/10 |
Utrzymanie | 7.9/10 |
Dynamika | 8.0/10 |