Silnik Saab 1.9 8V TiD o mocy 120KM został zapożyczony od koncernu Fiata i od 2005 roku był stosowany w Saabie 9-3. Spotkamy go również w samochodach Opla, Alfa Romeo oraz Cadilaca. Właśnie ta odmiana jest uznawana za najbardziej popularną i obecnie najczęściej spotykana na rynku wtórnym. Na swój sukces zapracował dużą trwałością oraz dobrymi osiągami przy niskim poziomie spalania. Jednak nie jest wolna od awarii do najczęstszych trzeba zaliczyć problem z kołem dwumasowym które zazwyczaj zaczyna szwankować przy przebiegu 200 tys /km.
Kolejną przypadłością która daje się we znaki jest zawór recyrkulacji spalin EGR,oraz czujnik położenia wału.Na szczęście te awarie są łatwe do zdiagnozowania i bez większych problemów naprawiane. O ile koło dwumasowe jest dosyć kosztowne to sam EGR oraz czujnik nie jest aż tak problematyczny i kosztowny w naprawie. Trzeba pamiętać że wersje po 2007 roku mogą współpracować z filtrem cząstek stałych DPF zwłaszcza w autach z importu gdzie samochody seryjnie wychodziły z DPF-em. Auta z Polskiej sieci dilerskiej dopiero po 2010 roku były serynie wyposażone w filtr cząstek stałych. Przed zakupem warto sprawdzić czy auto posiada DPF czy nie. Ta odmiana współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek Garret, co jest dużą zaletą bo przekłada się na bardzo dobre osiąg.
Jednostka wyposażona we wtryskiwacze elektromagnetyczne firmy Bosch, które można stosunkowo tanio zregenerować. Użytkownicy chwalą silnik za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę oraz niski poziom spalania. Dużym atutem silnika jest bardzo duża trwałość który przy odpowiednim użytkowaniu bezproblemowo osiąga przebiegi 500 tys/km. Również serwis nie sprawia większych problemów a dostęp do części jest bezproblemowy.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 3) | (9.4) |
Trwałość | 9.3/10 |
Utrzymanie | 9.3/10 |
Dynamika | 9.7/10 |