Silnik Saab 1.9 16V TiD o mocy 150KM to konstrukcja koncernu Fiat, która miała zastosowanie w samochodach Saab 9-3 oraz 9-5. Jednostka bardzo popularna, znajdziemy ją również w samochodach Opla, Cadilaca oraz Alfy Romeo. W odróżnieniu od wersji 120-konnej ta odmiana jest 16 zaworowa. Silnik wyposażony we wtrysku Common Rail II generacji z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch o ciśnieniu 1450 bar.To duży atut w razie ich awarii można je stosunkowo tanio zregenerować. Znajdziemy w tej odmianie wydajniejszy układ wtryskowy dzielony na 5 sekwencji oraz wydajniejszą pompę wysokiego ciśnienia.
Zwiększono ciśnienie doładowania oraz zastosowano większa turbosprężarkię o zmiennej geometrii łopatek firmy Garett.Sprzęgło wraz z kołem dwumasowym zostało wzmocnione przez co jest dużo trwalsze a niżeli w wersji 120-konnej. Do najbardziej uciążliwych awarii trzeba zaliczyć problemy urywającymi się klapami wirowymi w kolektorze ssącym !!! Jest to bardzo poważna awaria która doprowadzała do uszkodzenia silnika. W 2007 roku konstrukcja została poprawiona jednak ta usterka lubiła się powtarzać. Kolejnym problemem był zbierający się nagar na kolektorze oraz klapach wirowych oraz problemy z EGR-em. Na plus trzeba zapisać bardzo trwałe koło dwumasowe oraz turbosprężarkę. W opinii użytkowników silnik chwalony jest za bardzo dobre osiągi, wysoką kulturę pracy niski poziom spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |