Popularne na rynku

Silnik Suzuki 1.3 DDiS 70KM-75KM Z13DT

78815
Silnik Suzuki 1.3 DDiS 70KM-75KM Z13DT

Silniki Suzuki TD / DDiS są stosowane w samochodach marki

  • Suzuki

Silnik Suzuki 1.3 DDiS (Multijet) –  jednostka występuje w modelach Suzuki Ignis, Splash, Wagon R+ oraz Swift. W zależności od modelu generował moc 70 lub 75KM . Silnik opracowany przez włoski koncern Fiat, zapożyczony przez Suzuki. Jednostka 4-cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy użyciu systemu Common Rail II generacji z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch. Ich niewątpliwą zaletą jest możliwość regeneracji oraz stosunkowo niewysoka cena nowego elementu.



Wersja 70-konna występuje z kołem dwumasowym, a turbosprężarka posiada zwykłą geometrię łopatek. Takie rozwiązanie przekłada się na generowanie niższych osiągów oraz gorszą kulturę pracy. Jednak w przypadku awarii koszta ewentualnej naprawy nie należą do wysokich. Jednostka posiada bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch, co bezpośrednio przekłada się na niższe koszta obsługi.



Wśród kierowców mały fiatowski silnik posiada dobrą opinię chwalony jest za wysoką kulturę pracy, elastyczność oraz niskie spalanie. Innowacyjne rozwiązania technologiczne zastosowane w silniku zostały nagrodzone tytułem Engine of the year 2005. W opinii kierowców silnik 1.3 DDIS  jest chwalony z małą awaryjność, niski poziom spalania , dostępność części (JTD FIAT  , CDTI OPEL) i bezproblemowe naprawy przez mechaników z racji tego że jest to jednostka znana i stosowana od dłuższego czasu.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • niskie spalanie
  • wysoka kultura pracy
  • trwały układ wtryskowy
  • rozrząd oparty na łańcuchu

Wady

  • niska trwałość sprzęgła
  • awarie zaworu EGR
  • Awarie DPF-u

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: Z13DT / Z13DTJ
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią w niektórch modelach
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak w nowszych modelach
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch-możliwość regeneracji
  • Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: 5W30, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok

Przeczytaj opinie o 1.3 MultiJet /CDTI w Kategorii JTD/CDTI

ilość oleju 2.8L
Rozrząd na łańcuchu -serwis oraz przegląd przy 250 tys

 

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 12) (6.4)
Trwałość 7.0/10
Utrzymanie 7.1/10
Dynamika 6.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 9 3

Najbardziej awaryjna część

20%
4%
9%
19%
6%
43%
Suma głosów: 54

Opinie użytkowników

16.01.2018 Maniek
(9.7)
Opinia: Prosty fajny silnik.. jak na diesla. W wiekszosci bez kola dwumasowego. Poza nielicznymi modelami opla i suzuki. Oszczedny. Dynamiczny. Ogolnie ok
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Splash 1.3ddis
  • Rocznik / Przebieg: 2009
  • Spalanie: 4.0 l/100km
Polecam
13.01.2018 tomasz
(0.0)
Opinia: Witam moi drodzy przed mówcy jeżeli się wypowiadacie na temat silnika 1.3ddis w suzuki ignis to znaczy że coś na ten temat kumasz i tak na pierwszy ogień w silniku 1.3ddis w ignisie jest dwu masa tak jak to pisze pan Maniek i ma racje,tak
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • Silnik: 1.3ddis 70km
  • Rocznik / Przebieg: 2004 269tyś
Polecam
02.01.2018 stary
(3.3)
Opinia: Jestem zadowolony, choć kupiłem z przebiegiem "a kto to wie". Zadowolił mnie widok suchego silnika. Przy 170 jest tak cicho, jak przy 120. Ogólnie jest dobrze wyciszony lub silnik jest tak cichy. W porównaniu do Punto 1,2 i Octawii 1,9 to tak, jakby o
  • 0.0/10
  • 10.0/10
  • 0.0/10
  • Silnik: Swift/69 kM
  • Rocznik / Przebieg: 2006/ ?
Polecam
11.07.2017 Amigo
(8.0)
Opinia: Zastanawiam się jak Maniek mógł w nim wymieniać koło dwumasowe skoro w 1,3ddis go niema. Zmień mechanika, albo lekarza, żeby siedzieć przed kompem i pisać jakieś bzdury o samochodach których nigdy niemiałeś to musi ci się nudzić. Jakbym szukał opinii o Lambo to też tam
  • 8.0/10
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: 75
  • Rocznik / Przebieg: 2009
  • Spalanie: 160000.0 l/100km
Polecam
23.04.2017 Marcin
(8.0)
Opinia: Użytkuję suzuki splash właśnie z silnikiem 1.3 DDiS. Kupiłem używany miał 116 tys. km. Silnik ogólnie bardzo dobry, natomiast miałem problemy z EGR zawór się zaciął i na wolnym biegu silnik wykazywał nadmierne wibracje oraz przy odpaleniu na zimno z wydechu wydobywał się gęsty biały
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Splash 75 KM
  • Rocznik / Przebieg: 120 tys. km
  • Spalanie: 4.7 l/100km
Polecam