Silnik Suzuki 1.9 DDIS (JTD) – jednostka 4-cylindrowa generująca moc 120KM jest jednym z najbardziej popularnych silników diesla, który możemy spotkać na naszym rynku. Maksymalny moment obrotowy to 300Nm. Montowana w modelu SX4 oraz bliźniaczym Fiat Sedici, całkowicie opracowana przez koncern Fiat. Od 2005 roku miała również zastosowanie w samochodach Opel i Saab.
Jednostka posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi Bosch . Ich niewątpliwą zaletą jest stosunkowo niska cena oraz możliwość regeneracji. Jednostka współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Kierowcy użytkujący pojazdy z tym silnikiem chwalą sobie ich dynamikę oraz przyspieszenie. Również zużycie paliwa oraz kultura pracy są na zadowalającym poziomie. Najczęstsze problemy dotyczą turbosprężarki, wtryskiwaczy, czy zaworu recyrkulacji spalin.
Jednakże w dużej mierze dotyczy to jednostek wyeksploatowanych z dużym przebiegiem. Dużym plusem tego silnika jest jego popularność dzięki temu ewentualna naprawa nie stwarza większych problemów większości warsztatów. Po za tym na rynku jest bardzo duża dostępność części oryginalnych oraz zamienników w bardzo przystępnych cenach. Reasumując silnik 1.9DDIS w opiniach kierowców jest dominują pozytywne komentarze na temat niskich kosztów związanych z eksploatacją , ewentualna naprawą. oraz jest chwalony również za niskie poziomy spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
wtryskiwacze elektromagnetyczne- regeneracja 600zł nowy element 1100zł
Poczytaj również opinie o 1.9 MultiJet w Kategorii Fiat.
1.9 DDIS to konstrukcja Fiata.
Średnia (głosów: 6) | (9.5) |
Trwałość | 9.8/10 |
Utrzymanie | 9.0/10 |
Dynamika | 9.7/10 |