Popularne na rynku

Silnik Toyota 1.4 D-4D 1ND-TV

253045
Silnik Toyota 1.4 D-4D 1ND-TV

Silniki Toyota D-4D / D-CAT są stosowane w samochodach marki

  • Toyota

Silnik Toyota 1.4 D-4D posiadają moc 75KM lub 90KM. Jest to najmniejszy silnik Diesla oferowany przez japoński koncern, który miał debiut w 2002 roku w Toyocie Yaris. Wersję 90-konną znajdziemy w Corolli od 2004 roku. Jednostka 4-cylindrowa posiadająca wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail. Początkowo montowano wtryskiwacze elektromagnetyczne firmy Bosch – stosunkowo tanie i z możliwością regeneracji. Od 2008 roku wprowadzono wtryskiwacze piezoelektryczne, ich największą zaleta jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Niestety są drogie i praktycznie nienaprawialne. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek firmy Garrett w wersji 90-konnej, która wpływa na poniesienie efektywności jednostki napędowej.

Dużą zaletą silnika 1.4 D-4D jest brak często awaryjnego koła dwumasowego. Ponadto jednostka posiada bezobsługowy mechanizm rozrządu z łańcuchem. Kierowcy chwalą silnik za wysoką bezawaryjność, dobra dynamikę oraz niskie spalanie. Od 2008 roku seryjnie montowano też problematyczny filtr cząstek stałych, awaryjny zwłaszcza jeśli pojazd głównie użytkujemy w jeździe miejskiej. W razie uszkodzenia  element w naprawie jest bardzo kosztowny. Podsumowując Toyota skonstruowała bardzo dobrą jednostkę napędową która przy odpowiednim serwisowaniu nie stwarza problemów. W dodatku konstrukcja silnika nie jest skomplikowana i w razie ewentualnych awarii nie zrujnuje naszego budżetu .

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka napędowa
  • wysoka kultura pracy
  • bezobsługowy mechanizm rozrząd
  • niskie poziomy spalania
  • dobra dynamika

Wady

  • filtr cząstek stałych DPF

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: 1ND-FTV
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak po 2008 roku
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch-możliwość regeneracji / po 2008r Pizoelektryczne-nienaprawialne
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 67) (8.5)
Trwałość 8.9/10
Utrzymanie 8.7/10
Dynamika 7.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 59 8

Najbardziej awaryjna część

11%
53%
14%
5%
6%
10%
Suma głosów: 318

Opinie użytkowników

26.10.2024 Toyota Verso-S
(8.7)
Opinia: Miałem w posiadaniu Verso-S z tym silnikiem z 2011 roku. Najechane tym autkiem jakieś 375kkm, z czego ja zrobiłem 225kkm i jeździłbym dalej gdyby nie stłuczka. Silnik praktycznie bezobsługowy, oryginalne turbo, świece, łańcuch. Pompa wody na pasku osprzętu - pierwsze objawy rozszczelnienia pojawiają
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Bezobsługowy, tylko wymiana filtrów oraz oleju
Wady: Brak wad
  • Silnik: 1.4 D4D 90KM
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 375000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
18.10.2022 Auris combi E15
(5.0)
Opinia: Bardzo fajne i przyjazne auto, ale zbyt delikatne jednostki napędowe, system nawigacji i obsługi multimedialny bardzo, ale to bardzo przestarzały i zamulony - wolny. zdecydowanie zostaje z tyłu z konkurencją. System składania lusterek rozsypuje się po 5-6 latach i niestety nic nie wymienia się tylko
  • 4.0/10
  • 8.0/10
  • 3.0/10
Zalety: ładna i cicha praca silnika bardzo oszczędny i elastyczny silnik szczególnie w wersji 5 biegów w corollach 2001-2009rok spalanie nawet w okolicach 4litrów jednak bardzo delikatne silniki...
Wady: poleciała mi skrzynia biegów przy przebiegu 105tys. Uważam, że lekka przesada... :( zdecydowanie za mało mocy na ten silnik stąd pewnie niektóre podzespoły nie dają rany... Sypią się również tarcze sprzęgłowe przy 70tys już dają oznaki tłoczek drgań sprzęgła. Przy 1800-=2000obr. strasznie chuczy w aucie syndrom drgań...
  • Silnik: 90KM
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 105000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
01.11.2020 Toyta Yaris II
(9.3)
Opinia: Przebieg 387653 km spalanie bez zmian miedzy 4.7 a 5.8 l. Wymiana napinacza łancucha rozrzadu Super auto 90 km troszke malo polecam zmiane mapy na 105km nizsze jeszcze bardziej spalnie i znacznie lepsza dynamika.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Brak dpf i 2masy niskie spalnie nawet przy ostrej jezdzie Bezawaryjnosc
Wady: Brak 6 biegu w skrzyni biegow albo dlugiej 5
  • Silnik: 90
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 390000
  • Spalanie: 5.2 l/100km
Polecam
19.12.2018 Michał
(10.0)
Opinia: bardzo dobry, ok 260 tysi km i nic się nie dzieje. Nie serwisuje go w toyocie, jedynie wymiana oleju, o dziwo jeździ od początku 40W15 co jest zgodne z zaleceniami toyoty. Pali sporo ale nogę mam wyjątkowo ciężką.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 90
  • Rocznik / Przebieg: 2006
  • Spalanie: 6.6 l/100km
Polecam
04.11.2018 Mariusz
(8.7)
Opinia: silnik jest bezobsługowy
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: D4D/ 90km
  • Rocznik / Przebieg: 2008/110000
  • Spalanie: 5.2 l/100km
Polecam