Silnik Toyota 1.4 D-4D posiadają moc 75KM lub 90KM. Jest to najmniejszy silnik Diesla oferowany przez japoński koncern, który miał debiut w 2002 roku w Toyocie Yaris. Wersję 90-konną znajdziemy w Corolli od 2004 roku. Jednostka 4-cylindrowa posiadająca wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail. Początkowo montowano wtryskiwacze elektromagnetyczne firmy Bosch – stosunkowo tanie i z możliwością regeneracji. Od 2008 roku wprowadzono wtryskiwacze piezoelektryczne, ich największą zaleta jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Niestety są drogie i praktycznie nienaprawialne. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek firmy Garrett w wersji 90-konnej, która wpływa na poniesienie efektywności jednostki napędowej.
Dużą zaletą silnika 1.4 D-4D jest brak często awaryjnego koła dwumasowego. Ponadto jednostka posiada bezobsługowy mechanizm rozrządu z łańcuchem. Kierowcy chwalą silnik za wysoką bezawaryjność, dobra dynamikę oraz niskie spalanie. Od 2008 roku seryjnie montowano też problematyczny filtr cząstek stałych, awaryjny zwłaszcza jeśli pojazd głównie użytkujemy w jeździe miejskiej. W razie uszkodzenia element w naprawie jest bardzo kosztowny. Podsumowując Toyota skonstruowała bardzo dobrą jednostkę napędową która przy odpowiednim serwisowaniu nie stwarza problemów. W dodatku konstrukcja silnika nie jest skomplikowana i w razie ewentualnych awarii nie zrujnuje naszego budżetu .
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 67) | (8.5) |
Trwałość | 8.9/10 |
Utrzymanie | 8.7/10 |
Dynamika | 7.8/10 |