Toyota

Silnik Toyota 1.4 D-4D 90KM 1ND-TV

69432
Silnik Toyota 1.4 D-4D 90KM 1ND-TV

Silniki Toyota D-4D / D-CAT są stosowane w samochodach marki

  • Toyota

Silnik Toyota 1.4 D-4D o mocy 90KM ma szerokie zastosowanie w marce  Toyota. Jest to najmniejszy silnik Diesla oferowany przez japoński koncern. Jednostka 4-cylindrowa posiadająca wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail. Początkowo montowano wtryskiwacze elektromagnetyczne firmy Bosch – stosunkowo tanie i z możliwością regeneracji. Od 2008 roku wprowadzono wtryskiwacze piezoelektryczne, ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika.



Niestety są drogie i praktycznie nienaprawialne. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek firmy Garrett w wersji 90-konnej, która wpływa na podniesienie efektywności jednostki napędowej. Dużą zaletą silnika 1.4 D-4D jest brak często awaryjnego koła dwumasowego. Ponadto jednostka posiada bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch. Kierowcy chwalą silnik za wysoką bezawaryjność, dobra dynamikę oraz niskie spalanie. Również od 2008 roku seryjnie montowano problematyczny filtr cząstek stałych. Awaryjny zwłaszcza jeśli pojazd głównie użytkujemy w jeździe miejskiej. Jednak Toyota zastosowała rozwiązanie 5-tego wtrysku tzw. dotrysku który ma za zadanie dostarczenie  w odpowiednim momencie dawki paliwa na jego dopalenie.



W razie uszkodzenia element w naprawie jest bardzo kosztowny. Podsumowując Toyota skonstruowała bardzo dobrą jednostkę napędową która przy odpowiednim serwisowaniu nie stwarza problemów. Dodatkowo zastosowano takie rozwiązania jak bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu, brak koła dwumasowego oraz DPF który nie jest tak uciążliwy. W dodatku  konstrukcja silnika nie jest skomplikowana i w razie ewentualnych awarii nie zrujnuje naszego budżetu .

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka napędowa
  • wysoka kultura pracy
  • bezobsługowy mechanizm rozrząd
  • niskie poziomy spalania
  • dobra dynamika

Wady

  • koszty serwisu
  • koszty części
  • wrażliwy układ wtryskowy

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: 1ND-TV
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 28) (9.0)
Trwałość 8.3/10
Utrzymanie 9.5/10
Dynamika 9.1/10
Głosy według opinii użytkowników: 27 1

Najbardziej awaryjna część

18%
35%
10%
8%
5%
25%
Suma głosów: 40

Opinie użytkowników

17.01.2024 Corolla 1.4 D4D E15
(8.0)
Opinia: silnik ma za sobą 615 000 km, nadal nie bierze oleju, spala tyle co jak był nowy, chodzi cicho i płynnie, przy 550 000 km trzeba było wymienić uszczelkę pod głowicą i przy okazji świece żarowe, przy 450 000 alternator. Nic więcej nie było naprawiana.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 4.0/10
Zalety: Niskie spalanie, praktycznie bezawaryjny, od wymiany oleju do wymiany bez dolewek, cicha praca jak na diesla, całkiem niezła dynamika ( jak na 1.4), bezproblemowy rozruch nawet przy dużych mrozach.
Wady: niedomykanie się zaworu recyrkulacji, wystarczy przegonić auto po autostradzie:), załączanie turbo dopiero przy 2 tys obrotów (kwestia przyzwyczajenia)
  • Silnik: 90 KM
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 615000
  • Spalanie: 5.2 l/100km
Polecam
18.04.2023 Toyota Urban Cruiser AWD
(10.0)
Opinia: Bardzo dobry silnik
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Silnik bardzo dobry o co nie zapytasz to OK!
Wady: Trzeba uważać na zimnym silniku. Jak się zagrzeje można dusić cytrynę. W wysokich zakresach obrotów znacznie wzrasta zużycie paliwa.
  • Silnik: 90 KM
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 200000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
14.10.2019 Toyota Corolla E12
(6.3)
Opinia: Samochód w sumie niezły, ale skrzynia biegów po 300 tyś do regeneracji, koszt 3 tyś zł. Dynamika na taki silnik dobra, ale też nie rozpieszcza. Częste wymiany żarówek, hamulce z przodu słabe, zbyt częsta wymiana klocków. Za kierownicą niewygodnie. Przejechanie 500 km po autostradzie jest
  • 5.0/10
  • 7.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: 1,4 d4d
  • Rocznik / Przebieg: 2005/350000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Odradzam
22.01.2018 Radek
(9.3)
Opinia: Świetny silnik - u mnie działa w Toyocie yaris r. 2007. Dodam, że jestem jego II właścicielem, auto było kupione w polskim salonie. Ma przejechane prawie 230tys km i żadnych problemów. Oczywiście podstawa to regularny serwis i wymiana oleju co 10 tys km.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: yaris / 90KM
  • Rocznik / Przebieg: 2007/230 tys km
  • Spalanie: 5.3 l/100km
Polecam
14.11.2017 michał
(10.0)
Opinia: Toyota Corolla 2007 rok 1.4d4d 90 km bez dpf... najlepszy silnik na świecie.... spalanie niskie, trwałość super, pewny w każdych warunkach. Raz jednym ciągiem 2200km... rewelacja"
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 1.4 d4d 90
  • Rocznik / Przebieg: 2007 / 247000
  • Spalanie: 5.2 l/100km
Polecam