Silnik Toyota 2.0 D-4D występuje w samochodach Toyota i w zależności od modelu posiada moc 90KM, 110KM lub 116KM. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy użyciu systemu Common Rail z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi firmy Denso. Ich wadą jest kosztowna naprawa, obecnie są jednak firmy zajmują się ich regeneracją. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym (wyjątkiem są wersje 90-konne)
Tak jak w przypadku innych Diesli z koncernu Toyota tak i 2 litrowe charakteryzują się niskim spalaniem i dobrą dynamiką. Niestety do standardowych problemów zaliczyć można awarie układu wtryskiwaczy, zwłaszcza w silniku 116 konnym, w latach 2003-2004 który technologicznie nie były do końca dopracowane. Późniejsze jednostki o mocach 126KM oraz 136KM są znacznie trwalsze i w większym stopniu zasługują na uwagę. Problemów dostarcza również koło dwumasowe zwłaszcza w modelach wyższej klasy takich jak Avensis oraz RAV 4 z dużym przebiegiem. To kolejny element, który w przypadku awarii dotkliwie obciąży nasz budżet.
Nowsze jednostki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. Element awaryjny zwłaszcza jeśli poruszamy się głownie w cyklu miejskim. Toyota zastosowała system D-CAT -system z dodatkowym wtryskiwaczem wspomagającym wypalanie filtra cząstek stałych . Reasumując 2 litrowy silnik 2.0 D4D jest jednostką o bardzo dobrych parametrach, stosunkowo trwałą zwłaszcza po modyfikacji od 2006r jednakże jeśli dojdzie do usterki, obsługa może pociągnąć wysokie koszty.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Wadliwe modele
awarie uszczelki pod głowicą !!!
sporu pobór oleju -silniki z oznaczeniem 1AD ponad 0.5 l na 1000km !!!
Dotyczy to jednostek 2.0 D-4D 126KM
Auta z tymi wadami fabrycznymi były zakwalifikowane do wymiany silnika na nowy warunek jest taki auto nie może mieć więcej niż 7 lat oraz przebieg nie większy niż 180 tys
Avensis 2AD ( 2005 – 2009)
Auris 2AD (2006 2009)
W większości powodem tej sytuacji jest nadmierna i bardzo mocna eksploatacja która powoduje podnoszenie się głowicy a co za tym idzie uszkodzenie uszczelki.
Koszt naprawy takiej usterki to około 5000zł /cena wymiana silnika około 20000zł
Wtryskiwacze
Cena kompletu wtryskiwaczy może dochodzić do kwoty 10.000tys zł !!!
Średnia (głosów: 29) | (7.4) |
Trwałość | 8.0/10 |
Utrzymanie | 7.7/10 |
Dynamika | 7.3/10 |