Silnik Toyota 2.0 D-4D o mocy 90KM zadebiutował w 2000 roku w Toyocie Corolla E11 i był stosowany do 2004 roku. Jednostka 4-cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy użyciu systemu Common Rail z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi firmy Denso. Ich wadą jest kosztowna naprawa a zakup nowych sięga kwoty 10.000 zł za komplet. Obecnie na rynku są firmy, które zajmują się ich regeneracją. Konstrukcja silnika oraz podzespołów jest trwała i nie przysparza większych problemów pod warunkiem odpowiedniego serwisowania i wymiany na czas oleju, filtrów a zwłaszcza rozrządu.
Rozrząd w tej odmianie jest oparty na pasku a jego interwał przypada na przebieg 105.000km lub okres 7-lat koszty wymiany nie są niskie, średnio wynoszą około 1500zł. Na plus trzeba zaliczyć trwałe wtryskiwacze oraz turbosprężarkę, dużym plusem jest brak koła dwumasowego. Reasumując silnik 2.0 D-4D 90KM jest dobrą i trwałą konstrukcją a przy odpowiedniej eksploatacji użytkownicy bezproblemowo pokonają duże przebiegi bez kosztownych napraw. Trzeba jednak pamiętać o regularnym serwisie a zwłaszcza o wymianach oleju maksymalnie co 15 tys km.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 9) | (8.9) |
Trwałość | 8.7/10 |
Utrzymanie | 9.4/10 |
Dynamika | 8.4/10 |