Silnik Toyota 2.0 D-4D 1AD-FTV o mocy 124 lub 126KM był montowany w autach Toyoty od 2006 roku. Jest to jednostka oparta na poprzedniej wersji 1CD-FTV, która przeszła szereg modyfikacji co pozwoliło wyeliminować jej dużą usterkowość. Nowsza generacja silników została wyposażona w łańcuch rozrządu a blok silnika wykonany jest z aluminium. Miało to wpłynąć na trwałość i lepsze osiągi. Jednostka 4-cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy użyciu systemu Common Rail z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi firmy Denso.
Ich wadą jest kosztowna naprawa ale obecnie są firmy które zajmują się ich regeneracją. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowy. Problemów dostarcza wspomniane koło dwumasowe zwłaszcza w modelach wyższej klasy takich jak Avensis oraz RAV4 z dużym przebiegiem. To kolejny element, który w przypadku awarii dotkliwie obciąży nasz budżet. Nowsze jednostki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. W Polsce po 2010 roku wszystkie modele diesla posiadają DPF taki był wymóg UE. Jednak auta z importu z lat produkcji 2007-2008 mogą być wyposażone w DPF ponieważ w krajach zachodnich wprowadzono wcześniej wymóg Euro5.
Element awaryjny zwłaszcza jeśli poruszamy się głownie w cyklu miejskim. Tak jak w przypadku innych Diesli z koncernu Toyota tak i 2 litrowe charakteryzują się niskim spalaniem i dobrą dynamiką. . Reasumując 2 litrowy silnik 2.0 D4D jest jednostką o bardzo dobrych parametrach, stosunkowo trwałą zwłaszcza po modyfikacji od 2006r jednakże jeśli dojdzie do usterki, obsługa może pociągnąć wysokie koszty.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 24) | (7.2) |
Trwałość | 7.3/10 |
Utrzymanie | 7.3/10 |
Dynamika | 7.5/10 |