Silnik Toyota 2.2 D-4D o mocy 136KM (2AD-FTV) Toyota wprowadziła na rynek w 2004 roku. Jednostka 4-cylindrowa posiadająca bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi Denso. Ich zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Niestety są drogie i praktycznie nienaprawialne.
Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym. Na pewno atutem tej jednostki jest mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu. Bardzo dobre przyspieszenie, doskonała akustyka to cechy charakterystyczne dla japońskiego producenta. Jednostka oferuje świetne osiągi, bardzo dobre przyspieszenie, elastyczność oraz wysoka kulturę pracy. Ze względu na wysoki koszt ewentualnych napraw trzeba pamiętać o odpowiedniej eksploatacji a jeżeli jesteś zainteresowany zakupem to koniecznie sprawdzić stan oraz przebieg auta
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 6) | (7.9) |
Trwałość | 8.7/10 |
Utrzymanie | 7.2/10 |
Dynamika | 8.0/10 |