Toyota

Silnik Toyota 2.2 D-4D 150KM 2AD-FTV

53551
Silnik Toyota 2.2 D-4D 150KM 2AD-FTV

Silniki Toyota D-4D / D-CAT są stosowane w samochodach marki

  • Toyota

Silnik Toyota 2.2 D4D o mocy 150KM Toyota wprowadziła na rynek w 2005 roku w modelach Auris, Avensis, RAV4 oraz w Lexusie IS 220d. W 2008 roku wprowadzono wersje D-CAT 177KM (Diesel Clean Advanced Technology) – jest to zaawansowana technologia oczyszczania spalin, seryjnie wyposażona  w DPF. Jednostka 4-cylindrowa posiadająca bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi Denso.



Ich zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Niestety są drogie i praktycznie nienaprawialne Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym. Na pewno atutem tej jednostki jest mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu. Bardzo dobre przyśpieszenie, doskonała akustyka to cechy charakterystyczne dla japońskiego producenta. Uwaga na auta z dużym przebiegiem !!! zdarzają się usterki uszczelki pod głowica dotyczy to aut o sporym  przebiegiem i bardzo mocnej eksploatacji.



Często zdarza się to w przypadku bardzo dynamicznej jazdy do czego zachęca pojemność oraz moc silnika 2.2 D-4D. Kolejnym minusem jest dość spore spalanie zwłaszcza w mieście często przekracza 10l/100km. Poza tym jednostka oferuje świetne osiągi, bardzo dobre przyspieszenie, elastyczność oraz wysoką kulturę pracy. Ze względu na wysoki koszt ewentualnych napraw trzeba pamiętać o odpowiedniej eksploatacji a jeżeli jesteś zainteresowany zakupem to koniecznie sprawdzić stan oraz przebieg auta.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • świetne przyspieszenie
  • łańcuch rozrządu

Wady

  • bardzo drogi serwis
  • drogie części zamienne
  • uszczelka pod głowicą
  • spore spalanie w mieście

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: 2AD-FTV
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Denso
  • Ilość oleju silnikowego: 5.9 L, typ oleju: 5W30, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok

Wadliwe modele
awarie uszczelki pod głowicą !!!
sporu pobór oleju -silniki z oznaczeniem 2AD ponad 0.5 l na 1000km !!!
Dotyczy to jednostek 2.2 D-4D 150KM , 2.2 D-4D D-CAT 177KM
Auta z tymi wadami fabrycznymi były zakwalifikowane do wymiany silnika na nowy warunek jest taki auto nie może mieć więcej niż 7 lat oraz przebieg nie większy niż 180 tys

Avensis 2AD ( 2005 – 2009)
RAV4  2AD ( 2005 – 2008)
Auris  2AD (2006  2009)
Verso  2AD ( 2005- 2008)
W większości powodem tej sytuacji jest nadmierna i bardzo mocna eksploatacja która powoduje podnoszenie się głowicy a co za tym idzie uszkodzenie uszczelki.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 14) (8.3)
Trwałość 8.9/10
Utrzymanie 7.4/10
Dynamika 8.6/10
Głosy według opinii użytkowników: 12 2

Najbardziej awaryjna część

18%
36%
19%
14%
5%
8%
Suma głosów: 74

Opinie użytkowników

15.10.2024 TOYOTA AVENSIS
(9.3)
Opinia: Kupiłem moja Toyotę Avensis z przebiegiem 107 000 teraz mam 145000 przez 4 lata wymieniłem świece żarowe i dwumas myślę że to wina poprzedniego własciela który poruszał się tylko po mieście spalanie 6/100 1000 km na baku oczywiście olej max co 15tys i nigdy nie
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dobra kultura pracy Niskie spalanie Dobre przyspieszenie
Wady: W zimę długo się grzeje ale to normalne przy dislu Drogie części
  • Silnik: 150 km 2.2 4d4
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 145000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
18.01.2020 Avensis 150KM
(10.0)
Opinia: Ponad 261000 bez większych problemów. Ostatnio wymieniono zawór SCV, pompę wody na Hepu, pasek napędu osprzętu, 9 letni akumulator na nowy Exite, olej w skrzyni biegów, oraz regeneracja prawego silniczka nawiewu climatronika. Amortyzatory od nowości i dalej nie przejawiają zużycia. Typowe auto na trasę
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Duże auto na rodzinne wyprawy w góry i nad morze.
Wady: Auto jest ciężkie, szybko się rozpędza ale ciężko zatrzymać trzeba brać na to poprawkę. Szybkie zużycie klocków, co drugie klocki wymiana z tarczami. Turbina kręci od 3 tysięcy.
  • Silnik: 2.2 150 KM
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 261000
  • Spalanie: 5.7 l/100km
Polecam
20.02.2019 Toyota Avensis T25 Sedan
(9.3)
Opinia: Po ponad 200 km raczej bezproblemowo. Silnik bierze olej, ale poza tym nic się nie dzieje. Ma kopa jak miał kiedyś, jest relatywnie oszczędny. Oby tak dalej.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 2ADFTV
  • Rocznik / Przebieg: 2007
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
18.01.2018 Studzio
(10.0)
Opinia: "Ogólnie silnik bardzo fajnie chodzi. Fajne przyspieszenie i kultura pracy. Najgorszym minusem jest spalanie w trasie przy 140km/h okł. 8.5 l a po mieście okł. 10l wciągnie ale to auto jest ciężkie i w automacie także ogólnie można przyjąć ze jest ok... To już druga
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Verso 180hp po chip z 150hp
  • Rocznik / Przebieg: 2009 160tys
Polecam
28.05.2017 August
(8.7)
Opinia: "Posiadam ten samochód od 6 lat. Sprawuje się bez problemów. Przebieg 250 tys i zero problemów z uszczelką pod głowicą czy tym bardziej zużyciem oleju. Olej oczywiście zmieniany co 15 tys km, lub co rok. Co do zużycia paliwa w mieście - na zimnym silnku
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Avensis/150
  • Rocznik / Przebieg: 2006/250
  • Spalanie: 6.3 l/100km
Polecam