Toyota

Silnik Toyota 2.8 D-4D 177KM-204KM 1GD-FTV

8446
Silnik Toyota 2.8 D-4D 177KM-204KM 1GD-FTV

Silniki Toyota D-4D / D-CAT są stosowane w samochodach marki

  • Toyota

Silnik Toyota 2.8 D-4D o mocy 177 lub 204KM wszedł na rynek w 2015 roku. Jest to nowa konstrukcja koncernu Toyota z rodziny GD, która zastąpiła starsze modele z oznaczeniem KD. Jednostka została przygotowana do zasilania samochodów terenowych Toyota Hilux. Mocny wysokoprężny silnik z japońskiego koncernu wyposażony w technologię TSWIN (Thermo Swing Wall Insulation Technology) obniżający straty ciepła. Polega to wykorzystaniu w ściankach komory spalania stopu aluminium z dodatkiem krzemu. Dzięki zastosowaniu tych technologii zmniejszono straty ciepła w układzie chłodzenia o prawie 30%.



Jednostka wyposażona w nowoczesny układ wtryskowy realizowany za pomocą systemu wtryskiwaczami elektromagnetyczne Denso o ciśnieniu wtrysku aż 2200 bar !!! Ich zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika oraz możliwość regeneracji w razie awarii. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym oraz rozrządem opartym na łańcuchu. Jednostka spełnia normy spalin Euro 5 i jest wyposażona w filtr cząstek stałych DPF a w niektórych wersjach zaawansowany system kontroli emisji spalin AdBlue. 

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: 1GD-FTV
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Denso
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (8.3)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 5.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

18.01.2024 Lj150
(8.3)
Opinia: moj silnik ma przejechane 91000 mil (146000 km) jak dotad zadnych problemow nie jest demonem predkosci tak wiec z butow nie wyrywa ale mam poczucie ze jest niezawodny
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 5.0/10
Zalety: elastyczny przyjemny dla ucha ( old school sound ) z tego co mi wiadomo przystosowany do jazdy na eco diesel (czyli olej po frytkach)
Wady: jak otwieram maske to nikt z zachwytu nie piszczy
  • Silnik: 175 bhp
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 146000
  • Spalanie: 9.4 l/100km
Polecam