Toyota

Silnik Toyota 2.5 D-4D 120KM-144KM 2KD-FTV

7660
Silnik Toyota 2.5 D-4D 120KM-144KM 2KD-FTV

Silniki Toyota D-4D / D-CAT są stosowane w samochodach marki

  • Toyota

Silnik Toyota 2.5 D-4D o mocach 120KM lub 144KM występował w samochodach typu Toyota Hilux. Konstrukcja silnika została oparta na poprzednich wersjach o oznaczeniu 1KZ, w której zastosowano szereg modyfikacji. Od 2005 roku występowała odmiana z mocą 120KM a od 2010 roku 144KM. W pierwszych odmianach silnika zastosowano system wtrysku bezpośredniego Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi a od 2010. r wtryskiwacze piezoelektryczne. O ile te pierwsze są tańsze w ewentualnych naprawach to niestety nowsze wersje są kosztowne w zakupie oraz problematyczne w regeneracji.



Poza tym w silniku występuje turbosprężarka VGT, rozrząd został oparty na pasku jak we wcześniejszych odmianach a jago interwał przypada na przebieg 150tys. km. Pierwsze wersje silnika nie posiadały filtra cząstek stałych dopiero w nowszych wersjach ze względu na wymogi stosowano DPF przez co jednostka spełniała normy Euro 5. W ogólnej opinii użytkowników silnik uchodzi za dosyć trwały jednak zdarzają się poważne awarie układu korbowo-tłokowego. Co do osiągów oraz pracy jednostki trzeba stwierdzić że o ile dynamika jest na przyzwoitym poziomie to kultura pracy pozostawia wiele do życzenia. Jednak jest to typowa jednostka której zadaniem jest praca w terenie a nie na trasie i tam sprawdza się doskonale, kultury pracy schodzi na drugorzędny plan.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika wersja 120KM/144KM
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • awarie sprzęgła już przy 100 tys/km
  • bardzo słaba dynamika w wersji 102KM
  • awarie układu korbowo-tłokowego

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: 2KD-FTV
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 150.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak w nowszych wersjach
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Denso/ od 2010r piezoelktryczne
  • Ilość oleju silnikowego: 6.9 L, typ oleju: 5W30, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

13%
50%
13%
13%
13%
0%
Suma głosów: 8

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami