Silnik Toyota 3.0 D-4D z oznaczeniem 1KD-FTV o mocy 190KM miał zastosowanie w Toyocie Land Cruiser w latach 2010-2013. Jednostka 4-cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy użyciu systemu Common Rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi firmy Denso. Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym i został wyposażony w filtr cząstek stałych DPF .
Silnik charakteryzuje się dobra dynamiką zwłaszcza w mocniejszych wersjach oraz dobrą kultura pracy. Dużym plusem silnika jest bardzo dobra dostępność części w przyzwoitych pieniądzach na poziomie aut z niższych klas. Również spalanie nie należy do specjalnie wysokich biorąc pod uwagę ze mamy do czynienia z samochodem klasy SUV. W starszych jednostkach z większymi przebiegami zdarzają się usterki układu wtryskowego firmy Denso trzeba pamiętać ze wtryski są dość drogie i nienaprawialne. Reasumując 3-litrowy silnik 3.0 D-4D jest jednostką o bardzo dobrych parametrach, stosunkowo trwałą zwłaszcza przy odpowiednim użytkowaniu bez problemów zrobimy 300.000 km bez jakichkolwiek napraw poza klasycznym serwisem
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 1) | (7.3) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 8.0/10 |
Dynamika | 4.0/10 |