Silnik Toyota 1.4 D-4D 8V o mocy 54KM z oznaczeniem 2WZ-TV wszedł do produkcji w 2005 roku. Jest to konstrukcja koncernu PSA z oznaczeniem 1.4 HDi DV4TD, która występowała w bliźniaczych modelach Citroen C1 oraz Peugeot 107. Silnik wyposażony w system wtrysku bezpośredniego Common Rail realizowany za pomocą wtryskiwaczy firmy Bosch. Ogromnym plusem tej odmiany jest brak uciążliwego osprzętu – nie znajdziemy tu koła dwumasowego jak również intercoolera a turbosprężarka jest ze stałą geometrią.
Jednostka może pochwalić się bardzo niska awaryjnością a koszty jej eksploatacji są na niskim poziomie. Atutem niewątpliwie jest popularność silnika na rynku a co za tym idzie części oraz serwis są ogólnodostępne w przystępnych cenach. Do najczęstszych awarii dochodzi przy większych przebiegach oraz nieodpowiednim użytkowaniu. Powodem tego zazwyczaj jest nieterminowe wymiany olejów, filtrów oraz tankowanie złej jakości paliwa. Problem może dotyczyć awarii turbosprężarek, EGR-u oraz lejących wtrysków. Silniki 1.4 HDI o mocy 54KM charakteryzują niskim poziomem spalania na poziomie 4l /100 km jednak kultura pracy oraz dynamika pozostawia wiele do życzenia.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |