Silnik Toyota 2.0 TD 8V 2C-TE o mocy 90KM jest oparty na odmianie wolnossącej 2C-E, w którym zastosowano turbosprężarkę, przez co można było uzyskać większą moc. Silnik zyskał na dynamice w porównaniu do poprzedniej wersji wolnossącej. Jedynym mankamentem tej odmiany jest głośniejsza praca, dobiegająca do wnętrza pojazdu. Jednak te niedogodności rekompensuje niski poziom spalania i dużo lepsze osiągi w porównaniu do słabszej wersji.
Odmiana 90-konna stosowana w Avensis T22 posiada elektroniczny wtrysk paliwa z elektronicznym sterowaniem przepustnicą. Przypadłością tej odmiany jest jej przegrzewanie się co doprowadza do pęknięcia i wypaczenia głowicy cylindrów (!) Użytkownicy sygnalizują także problemy z uszczelnieniem turbosprężarki. W szczególności trzeba pamiętać o dobrej jakości paliwie oraz regularnej wymianie olejów. Reasumując silnik 2C-TE to trwała konstrukcja o niskiej awaryjności i przyzwoitych kosztach utrzymania. W razie awarii nieskomplikowana budowa oraz brak drogie osprzętu gwarantują szybką i tanią naprawę.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: pompa
Pompa wtryskowa
Średnia (głosów: 3) | (8.7) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 9.7/10 |
Dynamika | 6.3/10 |