Silnik Toyota 4.2 R6 TD 24V o mocy 170 lub 204KM był stosowany w Toyocie Land Cruiser od 1996 roku do 2007 roku. Jednostka trwała o bardzo mocnej konstrukcji, nie stwarzająca większych problemów, przy odpowiednim serwisowaniu pokonuje przebiegi po wyżej 500 tys. Silnik wyposażony we wtryskowy pośredni z elektronicznie sterowaną pompą wtryskową . Wadą takiego układu jest głośniejsza praca jednostki za to większa żywotność oraz niższe koszty naprawy w razie awarii nie tak jak to mam miejsce w przypadku wtrysku Common Rail.
Silnik występował w dwóch odmianach – od 1996-2002 r wersja 170KM oraz od 2002-2007 wersja 204KM. Poza mocami silniki różniły się układem wtryskowym. Do najbardziej uciążliwych awarii tej jednostki trzeba zaliczyć problemy z pompą wtryskową oraz wałkami rozrządu. Poza tym jednostka uchodzi za bardzo trwała, oczywiście wszystko jest uzależnione od odpowiedniej eksploatacji. Na plus trzeba zaliczyć bardzo niską awaryjność oraz dużą trwałość samej jednostki jak również osprzętu.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: pośredni
Pośredni-Denso VE rotacyjna
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |