Volkswagen

Silnik VW 1.6 TD 8V 60KM-80KM 1V/JR/RA/SB

15078
Silnik VW 1.6 TD 8V 60KM-80KM 1V/JR/RA/SB

Silniki VAG D / TD / SDI VEP / SDI PD są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik VW 1.6 TD 8V o mocach 60KM, 70KM lub 80KM to konstrukcja firmy Volkswagen z rodziny EA086, która miała zastosowanie w samochodach Audi oraz VW w latach 80/90-tych. Konstrukcja silnika oparta na prostych rozwiązaniach której celem było uzyskanie niskiego poziomu spalania. Jednostka 8-zaworowa z wtryskiem pośrednim z pompa mechaniczną firmy Bosch. Na początku silnik był oferowany w wersji wolnossącej z mocą 54KM dopiero w następnych latach dodano turbinę i podwyższono moce do 60/70/80KM.


Niestety wszystkie wersje występują bez intercoolera co przekłada się na słabą dynamikę. W silniku zastosowano rozrząd opary na pasku a jego interwał przypadał na 90.000 ty/km jednak serwisanci zalecają jego zmniejszenie nawet do 60 tys km. Jednostka w opinii użytkowników uchodzi za bardzo trwałą oraz mało awaryjną również dostępność części jest duża a serwis nie stanowi większego problemu. Oczywiście wszystko jest uzależnione od eksploatacji oraz serwisu auta.


Zdarzają się auta w których przebiegi ponad 400 tys nie stanowią większego problemy jednak są przypadki awarii pompy wtryskowej czy elektryki przy dużo mniejszych przebiegach. Dużym atutem jest bezproblemowa dostępność do części lub ich regeneracja a serwis oraz naprawy nie są problematyczne. Minusem jest słaba dynamika oraz niska kultura pracy, natomiast jego średnie spalanie wynosi około 5l co rekompensuje wszelkie niedogodności.

Popularne odmiany tego silnika

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: pompa

Pompa wtryskowa Bosch

Zalety

  • prosta budowa silnika
  • niska awaryjność
  • dostępność części
  • niskie spalanie
  • bezproblemowe przebiegi ponad 500tys/km !!!

Wady

  • niska kultura pracy
  • bardzo słaba dynamika
  • awarie alternatora

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: 1V,JR,RA,SB
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 90.000 km
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Castrol 5W40/10W40, wymiana po co 10.000 km
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (8.0)
Trwałość 9.8/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 6.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 5 0

Najbardziej awaryjna część

50%
0%
25%
0%
0%
25%
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

30.06.2023 jetta A2
(8.3)
Opinia: sinik nie do zajechania, pali w każdych warunkach pogodowych
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 6.0/10
Zalety: trwały tani w eksploatacji spalanie 5l/100km
Wady: kultura pracy
  • Silnik: 60km
  • Rocznik: 1991
  • Przebieg: 230000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
07.01.2023 audi 80 b3
(8.7)
Opinia: silnik jeździ na benzynie, ON, OR, biodieslu, przepracowanym oleju silnikowym, maśle i łzach znajomych którzy nie mają pieniędzy na paliwo.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: niskie spalanie duża moc niska składka OC niska awaryjność prosta konstrukcja dostępność części legendarność jednostki
Wady: niska kultura pracy
  • Silnik: 1.6TD
  • Rocznik: 1989
  • Przebieg: 270
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
07.01.2023 VW golf 2
(5.7)
Opinia: Bardzo trwały i wiele wybaczajacy wymiana świec po ponad 200 tysiącach termostatu i paru czujników wentylatora
  • 9.0/10
  • 3.0/10
  • 5.0/10
Zalety: Mało pali fajnie chodzi jak tak zwany stary Mercedes klekocze. W golfie nawet się zbiera nie za ciężki. Prosty w obsłudze i eksploatacji nie trzeba być mechanikiem. Nie ma tej całej ekologi pali przy emeryckiej jeździe koło 4.5 w mieście trasa do 70km/h niecałe 4
Wady: Zimny strasznie głośno w środku skrzynia 4 biegi
  • Silnik: 54
  • Rocznik: 1990
  • Przebieg: 292000
  • Spalanie: 4.5 l/100km
Polecam
27.08.2020 Passat B3
(9.3)
Opinia: Stara, pancerna i ponadczasowa konstrukcja.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: SB
  • Rocznik: 1990
  • Przebieg: 296000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
07.01.2020 VW Passat B2
(0.0)
Opinia: Miałem Passata kombi 86r 1.6d 54 konie. Spalanie 4,5-5 litrów. Kultura pracy po rozgrzaniu wysoka, silnik cichy. Wersja 1.6 td 80 koni posiadała intercooler.
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
Zalety: Zadawalajaca kultura pracy po rozgrzaniu układu napędowego. Niskie spalanie. Trwałość.
Wady: Głośny na zimno. Słabe osiągi lecz akceptowalne.
  • Silnik: 1.6 D 54KM
  • Rocznik: 1986
  • Przebieg: 220000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam