Volkswagen

Silnik VW 1.9 D 8V 64KM-68KM 1Y/AEF

11832
Silnik VW 1.9 D 8V 64KM-68KM 1Y/AEF

Silniki VAG D / TD / SDI VEP / SDI PD są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 1.9 D 8V z rodziny EA086 – jednostka wysokoprężna, wolnossąca z wtryskiem pośrednim realizowanym przy pomocy pompy rotacyjnej. Generowana moc to 64 lub 68KM. Jest to jedna z najprostszych jednostek wysokoprężnych. Brak tutaj turbosprężarki czy koła dwumasowego. Jeśli chodzi o dynamikę to jest ona bardzo słaba. Jeśli jednak nie zależy nam na osiągach, a tylko na przemieszczaniu się z punktu A do punktu B, silnik jak najbardziej zda egzamin. Kolejnym minusem jest jego głośna praca, dobiegająca do wnętrza pojazdu. Poziomy spalania są na bardzo satysfakcjonującym poziomie, mieszczą się średnio w granicach 6.0L na 100km.


W przypadku jakiejkolwiek awarii silnika, usterka jest łatwa do regeneracji, a poniesione koszty niskie. Również części zamienne są ogólnie dostępne na rynku wtórnym. W kolejnych latach w celu podniesienia osiągów zamontowano turbosprężarkę. Rozwiązanie takie nieco podniosło dynamikę oraz przyspieszenie. Reasumując silnik 1.9 D to prosta konstrukcja, które nie grzeszy kulturą pracy. Z drugiej jednak strony gwarantują szybką i tanią naprawę.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: pompa

Pompa wtryskowa

Zalety

  • niskie koszty obsługi
  • prosta konstrukcja - łatwa w naprawie
  • dobrze znosi zlej jakości paliwo

Wady

  • słaba dynamika
  • słabe przyspieszenie
  • głośna praca silnika
  • wycieki

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: 1Y, AEF
  • Turbosprężarka: Brak
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 90.000 km
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Ilość oleju silnikowego: 4.2 L, typ oleju: Castrol 5W40, wymiana po co 10.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (8.7)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 9.3/10
Dynamika 6.7/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 0

Najbardziej awaryjna część

0%
50%
0%
25%
0%
25%
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

31.08.2021 VW Golf 3
(8.3)
Opinia: Pancerny ,cierpliwy silnik 1.9D w 29 letnim golf 3.Paka ,,kruszeje'' a silnik dalej nie ma dość.Po 14-stu latach użytkowania żadnych zmian w jego pracy a sam silnik suchy jak pieprz Pewność, że dowiezie z punktu A do B 100%.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 5.0/10
Zalety: Wytrzymałość, żywotność, idioto odporność, niskie koszty napraw.
Wady: głośny
  • Silnik: 1.9D 64KM
  • Rocznik: 1992
  • Przebieg: 500.000+
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
08.03.2021 GOLF III
(0.0)
Opinia: Wymiana oleju na czas, najlepiej co 7,5tys km / co roku. Wg. Instrukcji. Jednym słowem : dopóki ma olej w silniku plus paliwo , zawsze zapali. I zawsze pojedzie.
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
Zalety: Prosta budowa. Tanie części.
Wady: Hałas.
  • Silnik: 64KM / 1Y
  • Rocznik: 1993
  • Przebieg: 780 tyś km
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
28.07.2020 golf 3
(10.0)
Opinia: 28 letni golf 3 1.9d prze:ieg ponad 600 tys km i żadnych problemów z samochodem. Tylko eksploatacja.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: trwałość i niska konsumpcja paliwa
Wady: głośna praca ale to jest do przeżycia
  • Silnik: 1.9d 68km
  • Rocznik: 1992
  • Przebieg: 620 000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
22.12.2018 ŠKODA FELICIA 1,9D
(7.7)
Opinia: Mam skoda felica 1,9D GLX . Ten Silnik 1,9d jest bezawaryjny .Pali tyle co nic. Polecam wszystkim od serca . Nic sie nie psuje , mam 190.000 km i ZERO USTEREK .Bylem tym autem w grecji , bulgari itp.. koszty eksploatacji smieszne .
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik: skoada felicia 1,9D
  • Rocznik / Przebieg: 190.000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam