Volkswagen

Silnik VW 1.2 TDI 12V CR 75KM CFWA

63647
Silnik VW 1.2 TDI 12V CR 75KM CFWA

Silniki VAG 1.2 TDI / 1.4 TDI / 1.6 TDI są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 1.2 TDI 12V CR 75KM z rodziny EA189 o momencie obrotowym 180Nm przy 2000 obr/min wprowadzony w 2009 roku jest następcą jednostki 1.2 TDI PD z rodziny EA188. Silnik w przeciwieństwie do poprzednika wykorzystuje system Common Rail z elektromagnetycznymi wtryskiwaczami Delphi. Trzeba tutaj wspomnieć, iż są one bardzo wrażliwe i podatne na uszkodzenia w kontakcie z tzw. „brudnym paliwem”. Po stronie plusów należy zapisać możliwość ewentualnej regeneracji w razie ich uszkodzenia.


Z silnikiem wysokoprężnym 1.2 TDI współpracuje turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek.Jej główną wadą są wyższe koszty napraw przy ewentualnych awariach oraz skomplikowana konstrukcja, zaletą lepszy moment obrotowy oraz generowanie wyższych moc. W silniku zastosowano systemy Start/Stop oraz innowacyjny system odzyskiwania energii z hamowania.


Działanie systemu polega na automatycznym wyłączeniu silnika na luźnym biegu po całkowitym zatrzymaniu pojazdu i ponownym jego uruchomieniu po wciśnięciu sprzęgła. Start-stop znajduje zastosowanie w ruchu miejskim. Podsumowując jednostka 1.2 TDI CR  jest godna polecenia, choć raczej do miasta niż na dalsze wyjazdy. Ma bardziej zaawansowaną technologię przez co lepsze osiągi i wyższą kulturę pracy, jednak musimy się liczyć z większymi kosztami napraw ewentualnych usterek drogiego osprzętu.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • niskie poziomy spalania
  • trwała jednostka

Wady

  • przeciętna dynamika
  • awaryjny filtr cząstek stałych
  • uwaga na osprzęt silnika !!!

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: CFWA
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po. 210.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Delphi
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Castrol 5W-30, wymiana po 15.000 lub 1 rok

Olej
Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 8) (7.7)
Trwałość 8.3/10
Utrzymanie 8.9/10
Dynamika 6.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 7 1

Najbardziej awaryjna część

32%
11%
9%
7%
11%
30%
Suma głosów: 44

Opinie użytkowników

05.09.2024 Ibiza 5
(8.3)
Opinia: 1.2 niby mała pojemność ale żwawy, trwały 495000 km kręcę mam go od nowości autko wykorzystuje po mieście i w trasie wymiana rozrządu po 220000 km już dwa razy spalanie 2.8 trasa miasto różnie od 4 do 5l
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Oszczędny i trwały
Wady: Ibiza do silnika 1.2tdi powinna mieć ze 130koni wtedy by latała, można zastosować podkręcenie mocy ale znów spalanie coś za coś
  • Silnik: 75 KM 1.2tdi
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 495360
  • Spalanie: 4.0 l/100km
Polecam
29.08.2024 VW POLO V
(7.7)
Opinia: Nie ma co spodziewać się cudów (75km) jeśli chodzi o osiągi, nie jest mułem. Jak ktoś chce może podciągnąć osiągi w granice 100 km. Natomiast samochód mało pali.
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 7.0/10
Zalety: małe spalanie
  • Silnik: 1,2 tdi
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 247
  • Spalanie: 4.5 l/100km
Polecam
03.10.2023 Seat Ibiza IV
(4.7)
Opinia: Auto wyłącznie dla flegmatyków i dusigroszy.
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 2.0/10
Zalety: Małe spalanie.
Wady: Drogie naprawy osprzętu.
  • Silnik: 75
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 155000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Odradzam
30.06.2020 fabia 2
(9.0)
Opinia: moim zdanie bardzo przyzwoity silnik. zrobiłem z nim już 100tyś km i jedyny problem to EGR. skłaniam się do wymiany na nowy i to oryginalny. z zamiennikami różnie bywa. przy serwisie co 15 tyś. zero problemów z autem. spalanie autostrada i klima 140km/h 5,5L/100km.
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: niskie spalanie. dobra dynamika, tani w utrzymaniu.
Wady: u mnie EGR.
  • Silnik: 75/km
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 260000
  • Spalanie: 4.5 l/100km
Polecam
08.01.2019 Ibiza
(8.0)
Opinia: Silnik godny polecenia. Oczywiście słychać i czuć że jest to silnik 3 cylindrowy, natomiast nie przeszkadza to zbytnio. 1 awaria zaworu egr, niestety drogo! Dodam jeszcze że w opisie jest błąd, silnik 1.2 tdi nie posiada koła dwumasowego!
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 1.2 TDI 75 KM CFWA
  • Rocznik / Przebieg: 2013/130 tys. km.
  • Spalanie: 4.9 l/100km
Polecam