Silnik Volkswagen 1.4 TDI 6V PD EA188 o mocy 70KM z mom. obr. 155Nm wszedł do produkcji w 2005 roku i był stosowany do 2011 roku. Jest jedną z bardziej popularnych odmian tego silnika na rynku, która miła szerokie zastosowanie w samochodach Seat, Skoda i VW. Ta odmiana w całości oparta jest na starszej wersji 75-konnej, w której wprowadzono szereg modyfikacji.
Jednostka 3-cylindrowa powstał na bazie sprawdzonego silnika 1.9 TDI, usunięto jeden cylinder. Konstruktorzy VW nie przypuszczali, że właśnie ta operacja nie specjalnie przysłuży się dobrej pracy silnika. Okazało się że kultura pracy pogorszyła się w porównaniu z pierwowzorem i na dodatek zaczęły ją trapić różnego typu awarie. Do najczęstszych trzeba zaliczyć problemy z chłodzeniem oraz wtryskiwaczami.
Do bardziej poważniejszych zużycie pierścieni oporowych wału korbowego (ta usterka nie była nagminna, lecz jej usunięcie wiązało się z wyminą dolnej części silnika która była kosztowna). W dodatku spalanie które miało być mniejsze niż w 1.9 TDI nie wiele się różniło. Dużym minusem jest głośna praca i wibracje. W opinii kierowców jednostka nie należy do udanych konstrukcji. Bezawaryjność jest na średnim poziomie, wysokie zużycie paliwa w stosunku do tak małej pojemności a kultura pracy silnika pozostawia wiele do życzenia.
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 6
Typ wtrysku: pompa
Średnia (głosów: 10) | (7.1) |
Trwałość | 6.5/10 |
Utrzymanie | 7.9/10 |
Dynamika | 7.8/10 |