Volkswagen

Silnik VW 1.4 TDI 6V PD 90KM ATL

11456
Silnik VW 1.4 TDI 6V PD 90KM ATL

Silniki VAG 1.2 TDI / 1.4 TDI / 1.6 TDI są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik 1.4 TDI o mocy 90KM wszedł do produkcji w 2003 roku i był stosowany do 2005 r. w Audi A2. Ta odmiana była stosowana bardzo krótko ponieważ w między czasie silnik przeszedł szereg modyfikacji i otrzymał bardziej zaawansowany osprzęt. Jednak trzeba nadmienić, iż ta wersja jest zdecydowanie bardziej dynamiczniejsza od odmiany 75-konnej a to zasługa zastosowania turosprężarki o zmiennej geometrii łopatek. Trzeba pamiętać, że w tej wersji znajduje się sprzęgło z kołem dwumasowym. Wpływa to na polepszenie pracy silnika jednak w razie awarii koszty wzrastają kilkukrotnie aniżeli przy zwykłym sprzęgle.


Jednostka 3-cylindrowa powstał na bazie sprawdzonego silnika 1.9 TDI. Konstruktorzy VW nie przypuszczali że właśnie ta operacja nie specjalnie przysłuży się dobrej pracy silnika. Okazało się że kultura pracy pogorszyła się w porównaniu z pierwowzorem i na dodatek zaczęły ja trapić różnego typu awarie. Do najczęstszych trzeba zaliczyć  problemy z chłodzeniem oraz wtryskiwaczami.


Do bardziej poważniejszych zużycie pierścieni oporowych wału korbowego (ta usterka nie była nagminna lecz jej usunięcie wiązało się z wyminą dolnej części silnika która była kosztowna). Dużym minusem jest głośna praca oraz wibracje. W opinii kierowców jednostka nie należy do udanych konstrukcji. Bezawaryjność jest na średnim poziomie, zużycie paliwa wysokie w stosunku do tak małej pojemności a kultura pracy silnika pozostawia wiele do życzenia.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 6

Typ wtrysku: pompa

Zalety

  • Prosta konstrukcja silnika
  • dostępność części zamiennych
  • bezproblemowy serwis-naprawy

Wady

  • niska kultura pracy
  • droższy osprzęt
  • awarie koła dwumasowego
  • awarie wtryskiwaczy

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: ATL
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 90.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Pompowtryski  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: Castrol 5W40 norma 505.01, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Samochody z tym silnikiem

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

50%
17%
17%
0%
0%
17%
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami