Popularne na rynku

Silnik VW 1.4 TDI 12V CR EA288

46014
Silnik VW 1.4 TDI 12V CR EA288

Silniki VAG 1.2 TDI / 1.4 TDI / 1.6 TDI są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 1.4 TDI 12V z rodziny EA288 o mocach 75, 90 lub 105KM zadebiutował w 2014 roku. Jest to nowa konstrukcja spotykana w samochodach Skody, Seata i VW segmentu B. Konstrukcja 3-cylindrowa, w której zastosowano szereg nowych rozwiązań. Silnik spełnia najostrzejsze normy spalin Euro 6 i został seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych DPF. Konstrukcja wykonana z aluminium w celu zmniejszenia kosztów użytkowania. W odróżnieniu od poprzednika, który posiadał pompowtryski tutaj został zastosowany system Common Rail.


Charakteryzuje się bardzo dobą pracą czego nie można było powiedzieć o jego poprzedniku – jest cichy, równo pracuje na wolnych obrotach (brak uciążliwych drgań) a spalanie oscyluje średnio w granicach 4l/100km. Do dyspozycji mamy dwie przekładnie – manualną oraz skrzynię dwusprzęgłową DSG. Wysoki moment obrotowy, który udało się uzyskać przekłada się na dobra dynamikę i elastyczność silnika. Ogólne wrażenia są bardzo pozytywne – silnik jest przyjemny w użytkowaniu i czasami można zapomnieć że mamy do czynienia z jednostką wysokoprężną .

Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • wysoki moment obrotowy
  • niski poziom spalania

Wady

  • słaba kultura pracy
  • ceny serwisu i przeglądów

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: CUSA/CYZB/CUSB/CUTA/CYZA
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po. 210.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Delphi
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: Castrol 5W30 VW 507,00, wymiana po 15.000 lub 1 rok

Wersje oraz odmiany silnika 1.4 TDI/CR  75KM 90KM 105KM z różnym osprzętem.

1.4 TDI 75KM CYZA (2014-2017) turbo o stałej geometrii łopatek, DPF !!!
1.4 TDI 90KM CUSB (2014-2017) turbo o zmiennej geometrii łopatek,DPF !!!
1.4 TDI 105KM CYZA (2014-2017) turbo o zmiennej geometrii łopatekDPF !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (7.5)
Trwałość 6.7/10
Utrzymanie 8.3/10
Dynamika 7.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 2

Najbardziej awaryjna część

18%
11%
8%
8%
45%
11%
Suma głosów: 65

Opinie użytkowników

11.11.2024 skoda rapid
(5.3)
Opinia: szanowalem ta marke /vw/ przez ponad 30 lat lecz zawiodlem sie maxymalnie na konstrukcjach silnikow po roku 2010 totalny szit brak slow taka kicha
  • 1.0/10
  • 10.0/10
  • 5.0/10
Wady: pekanie tulei cylindrow po 150000 najgorsza jednostka wszech czasow ze stajni vw
  • Silnik: 90 km
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 215000
  • Spalanie: 5.3 l/100km
Odradzam
04.02.2024 Polo 6C1 TDI 1,4 BlueMont
(9.0)
Opinia: Auto przyzwoite ,ale się ceni .Pali mało ,serwis cena ok.Silnik elastyczny .Bezawaryjny - 165tys.przejechane.
  • 8.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Moc ok. spalanie więcej niż dobre.Bezawaryjny.
Wady: DPF czesto sie dopala - jazda miejska.
  • Silnik: 90KM Typ sil. EA288 CUSB
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 165000
  • Spalanie: 4.0 l/100km
Polecam
02.04.2021 Rapid
(9.3)
Opinia: Kupiłem z przebiegiem 121k km. Samochód nie ma koła dwumasowego, więc informacja powyżej jest bzdurą. Było tylko w początkowej fazie produkcji ale ze względu na bardzo niską trwałość zostało zastąpione sztywnym. Moment obrotowy fantastyczny conajmniej jak w passacie B6 2.0TDi. Młode, tanie, jedynie DPF co
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: - koszty utrzymania - elastyczność - dynamika - bagażnik - cena/jakość
Wady: - DPF co chwilę się dopala - kultura pracy
  • Silnik: 1.4 TDi CUSB
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 147000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
20.03.2018 Jabadabadu
(10.0)
Opinia: Przebieg blisko 80000 km. Co do silnika, DPF, turbo nie mam żadnych uwag. Samochód używam jako służbowy trasa, miasto. Czasem cisnę go na maxa ale pamiętam aby schłodzić turbinę.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Poli 1.4 tdi
  • Rocznik / Przebieg: 2016/80000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
19.11.2017 kecaj
(4.3)
Opinia: "nie polecam przy 96000 poleciała turbina i było wymieniane koło dwumasowe. Po upływie gwarancji przy przebiegu 110000 znowu nawalił silnik. wcześniej były problemy z pompom wody. idealny samochód do jazdy do serwisu celem usunięcia usterki. Jak na 2 letni samochód to za dużo miałem wrażeń
  • 6.0/10
  • 4.0/10
  • 3.0/10
  • Silnik: 1,4 tdi rapid
  • Rocznik / Przebieg: 2015/115000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Odradzam