Silnik Volkswagen 1.9 TDI 8V PD o mocy 130KM znajdziemy w samochodach Volkswagen, Audi, Seat, Skoda a także w Fordzie Galaxy Mk2. Jednostka występowała od 2001 do 2008 roku. Wprowadzono w niej system wtryskowy oparty na pompowtryskiwaczach. Dobra opinia o tym silniku wynika z trwałości i niezawodności, bezawaryjnie można było pokonać nawet pół miliona kilometrów. Ta odmiana jest bardziej zaawansowana i posiada nowszej generacji osprzęt.
Turbosprężarka o zmiennej geometrii wpływa na podniesienie dynamiki silnika oraz generowanie większej mocy jednak bywa bardziej awaryjna i trudniejsza w obsłudze. Koło dwumasowe poprawia kulturę pracy silnika i zmniejsza zużycie paliwa ale może nastręczać sporą ilość problemów. Zwłaszcza w modelach z dużym przebiegiem jest elementem bardzo awaryjnym. Jedną z wad tej odmiany jest głośna praca. Silnik 1.9 TDI wyszedł z produkcji w 2007 roku po wprowadzeniu restrykcyjnych norm ekologicznych Euro 5, których nie spełniał i został zastąpiony nową konstrukcją 2.0 TDI.
Reasumując 1.9 TDI jest konstrukcją trwałą i potrafiącą znieść bezawaryjnie naprawdę duże przebiegi. Nie zapominajmy jednak, że wiele jednostek jest już wiekowych i mogą przytrafić się w nich awarie turbosprężarki, koła dwumasowego lub zaworu EGR. Jednakże sama naprawa nie powinna przynieść większych problemów, budowa jednostki jest dobrze znana wszystkim mechanikom, a części tanie i ogólnie dostępne.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: pompa
Średnia (głosów: 30) | (7.9) |
Trwałość | 8.3/10 |
Utrzymanie | 7.6/10 |
Dynamika | 7.9/10 |