Silnik Volkswagen 2.0 BiTDI o mocy 163 lub 180KM wszedł do produkcji w 2010 roku i jest uzupełnieniem gamy silników EA189. Miał zastosowanie w samochodach VW Amarok, Transporter, Multivan i Crafter. Jednostka przeszła szereg modernizacji w porównaniu z odmianą EA188, które miały wyeliminować wysoką awaryjność silnika 2.0 TDI z pierwszych lat produkcji. Największą zmianą było zastosowanie wtrysku Common Rail, który zastąpił wysłużone pompowtryskiwacze.
Poza wyeliminowaniem wadliwych elementów celem było zastosowanie wtrysku bezpośredniego, który był dostępny od lat w konkurencyjnych firmach. Przez te zmiany silnik stał się cichszy i wyeliminowano tradycyjny klekot, przez co poprawiono kulturę pracy jednostki. Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy firmy Bosch z wtryskami piezoelektrycznymi – ich wadą jest brak możliwości regeneracji. Nie oznacza to, że silnik stał się zupełnie bezawaryjny, problemy występują z filtrem cząstek stałych, kołem dwumasowym oraz turbosprężarką. Tyczy się to modeli o wyższych przebiegach a zwłaszcza w autach użytkowanych w ruchu miejskim gdzie często dochodzi do zatkania filtra. Jednostki po 2007 roku w większości występowały z problematycznym filtrem cząstek stałych.
W trakcie użytkowania należy stosować się do zaleceń producenta , używać odpowiedni rodzaj oleju nisko-popiołowego, pamiętać o jego terminowej wymianie, unikać paliwa kiepskiej jakości. To pozwoli uniknąć problemów z układem wtryskowym oraz problemem z DPF-em. Poza tymi mankamentami użytkownicy chwalą sobie silnik za dobrą dynamikę, wysoką kulturę pracy jak również niskie spalanie. Dodatkowym atutem jednostki jest jej popularność przez co serwis oraz części są ogólnodostępne.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Common Rail
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |